سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
 
آمار وبلاگ
  • کل بازدید: 151114
  • بازدید امروز: 3
  • بازدید دیروز: 7
  • تعداد کل پست ها: 78
درباره
دینا[187]

اگر چراغ امید در دل ما روشن نباشد حتی یک گام هم نمی توانیم جلو برویم. رحمت خدا، وسیع است، همه ی آفریده هایش را دوست دارد، بدانیم که او همراه و پشتیبان ماست. اگر همه ی سختی های زندگی بر ما فرود آید، باز هم به امید او حرکت می کنیم، زیرا قدرت خدا از همه چیز و همه کس بالاتر است.

جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
تدبر در قرآن
آیه قرآن
کاربردی
داستان روزانه



ابر برچسب ها

پوست میوه، بیرونی‌ ترین لایه و پوشش روی میوه است. در میوه‌هایی همچون هندوانه، این پوشش بسیار ضخیم و تنها یک لایه است، در حالی که در خانواده مرکبات مثل پرتقال، رویه میوه کمی نازک‌ تر و در واقع پوست میوه است. پوست نه تنها از میوه در برابر محیط زیست، میکرو و ماکرو ارگانیسم محافظت می‌کند، بلکه حاوی مواد مغذی است که موجب حفظ سلامتی انسان نیز می‌شود.

ویژگیهای پوست میوه‌ها
در برخی از میوه‌ها، پوست میوه به صورت کاملاً محکم به خود میوه چسبیده است و در برخی دیگر میوه و پوست آن انسجام کمتری دارند. ضخامت پوست میوه‌ها با هم فرق دارد. این مسئله حتی در میوه‌هایی که از یک خانواده هستند نیز دیده می‌شود. پوست میوه‌ها، در برخی موارد بسیار نازک و گاه کلفت و ضخیم است. در برخی میوه‌ها مثل سیب و انگور، مزه پوست همانند خود میوه است و در برخی دیگر مثل پاپایا، مزه پوست آن به علت وجو تانن فراوان، تلخ است. در میوه‌های اسیدی پوست به راحتی جدا می‌شود (موز). رسیدن میوه‌ها با فرایند آنزیمی همراه است که برخی از مشخصه‌های میوه را مانند رنگ، طعم، عطر و دانه‌ها تغییر می‌دهد. معمولاً پوست میوه‌ها سرشار از روغن‌های ضروری هستند که میوه را خوش عطر می‌کنند. غدد چربی در تمام سطح پوست میوه وجود دارد.

خواص پوست سیب
بدون سدیم و بسیار کم چرب است  کلسترول بد (LDL) را کاهش و کلسترول خوب (HDL) را افزایش می‌دهد.  به دلیل داشتن منیزیم و پتاسیم، فشار خون را پایین می‌آورد.  مانع از پوکی استخوان در یائسگی خانم‌ها می‌شود.  کوئرستین حاوی مقادیر قابل توجهی فلاوونوئید است که خاصیت ضد التهابی داشته و برای سلامت بسیار مفیداست. این ترکیبات با تخریب رادیکال‌های آزاد، از تخریب سلول‌های مغز جلوگیری می‌کنند و در واقع بیماری آلزایمر را در کهنسالی کاهش می‌دهند.  از سرطان ریه، پستان، روده بزرگ و کبد پیشگیری می‌کند.  با انواع بیماری‌های قلبی و عروقی مبارزه می‌کند.  به درمان آسم، دیابت و وبا کمک می‌کند.  از تصلب شرائین پیشگیری کرده و خطر ابتلا به پارکینسون را کاهش می‌دهد.  فیبر موجود در آن به هضم غذا کمک و از یبوست پیشگیری می‌کند و وزن را کاهش می‌دهد.  قند خون را تنظیم می‌کند. ویتامین B6 موجود در آن، سیستم عصبی مرکزی را کنترل و ویتامین E آن، با رادیکال‌های آزاد و سموم مبارزه می‌کند و به همین ترتیب روند پیری را کاهش می‌دهد. خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و تاثیر منفی رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند و موجب رطوبت غشاهای مخاطی و پوست و چشم‌ها می‌شود.   نیاسین از سر درد و افسردگی پیشگیری کرده و اسید فولیک موجود در آن علاوه بر تقویت انرژی، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

توجه داشته باشید که حساسیت به پوست سیب یکی از حساسیت‌های شایع است که بیشتر در شمال اروپا دیده می‌شود. افرادی که به پوست سیب حساسیت دارند، می‌توانند از سیب پخته شده استفاده کنند؛ زیرا گرما مواد حساسیت‌ زا را از بین می‌برد.

سندرم آلرژی دهانی نوعی واکنش به آنزیم موجود در سیب است که با خوردن به خصوص پوست سیب باعث بروز واکنش حساسیتی می‌شود. این واکنش با خارش، آبریزش بینی، عطسه و ریزش اشک از چشم‌ها همراه است و در واقع دستگاه تنفسی فوقانی و چشم‌ها را تحریک می‌کند. در برخی افراد نیز خوردن سیب با پوست موجب اختلال در دستگاه گوارش و استقراغ و اسهال می‌گردد؛ بنابراین افراد مبتلا به اختلالات گوارشی مانند بیماری‌های کرون و دیورتیکولیت بهتر است با احتیاط این میوه را مصرف کنند.

فواید پوست میوه

حتی اگر پوست میوه نیز خوردنی باشد، باز هم ما عادت کرده‌ایم میوه‌ها را پوست بکنیم. در حالی که، پوست میوه یکی از مهم ‌ترین اجزای رژیم غذایی و دارای مواد مغذی ضروری است که نقش مهمی در سلامتی دارد. پوست برخی از میوه‌ها همچون انگور و زغال‌اخته حاوی آنتی‌اکسیدان‌های ضروری مثل آنتوسیانین، تانن، کاتچین و … است. برخی از میوه‌های زرد نیز حاوی کاروتن و لوتئین هستند. جزء اصلی رنگدانه‌های میوه زیر پوست قرار دارد. پوست بعضی از میوه‌ها پُر از فیبر است که این ترکیبات به عبور مواد غذایی از معده و هضم غذا و رفع یبوست کمک می‌کند. آنها سموم غذا را دفع می‌ کنند و با محافظت از غشاء موکوسی روده، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهند. رژیم غذایی حاوی فیبر به حذف نمک‌های صفراوی کمک و از جذب مجدد آنها جلوگیری می‌کند؛ در نتیجه کلسترول بد خون کاهش می‌یابد. پوست میوه‌ها علاوه بر اینکه کم کالری، کم قند و کم چربی هستند، با مصرف آنها می‌توان مصرف سایر مواد غذایی در طول روز را کاهش داد.

پوست برخی از میوه‌ها، به‌ خصوص مرکبات مانند پرتقال و نارنگی حاوی ویتامین c (اسکوربیک اسید) است. برخی از آنها حاوی منبع عظیمی از ویتامین A، ویتامین‌های گروهB، مواد معدنی، کلسیم، سلنیوم، منگنز و روی هستند. مطالعات اخیر نشان می‌دهند ترکیبات خاصی در پوست میوه‌ها وجود دارد که در بیماران مبتلا به آسم، به دفع برونکو اسپاسم کمک می‌کند و در مطالعه‌ ای که توسط دکتر واستون و همکارانش انجام شد، آمده است که عصاره پوست میوه‌ها، خس‌ خس و سرفه و تنگی نفس را در بزرگسالان مبتلا به آسم بهبود می‌بخشد.

شستشوی میوه

اگر چه توصیه ما این است که میوه‌ها را با پوست بخورید، ولی حتماً به نظافت آنها توجه داشته باشید:

به منظور حفظ میوه‌ها از آفات، معمولاً آنها را با اسپری‌های حشره‌کش، سمپاشی می‌کنند؛ بنابراین توصیه می‌شود  حتما قبل از خوردن میوه‌ها آنها را با دقت بشویید.  غالبا تخم و کیست حشرات درون میوه‌ها باقی می‌ماند، خوردن میوه‌های خام و نشسته موجب ورود این مواد به عضلات و یا مغز و سیستم عصبی می‌شود.  خوردن میوه‌های سالم و بدون لک، به‌ ویژه برای کودکان توصیه می‌شود. دست کم نیم ساعت قبل از خوردن میوه آنها را در ظرف آب نمک قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید و خشک کنید تا مطمئن شوید که هیچ تخم حشره‌ای در آنها باقی نمانده است.  می‌توانید پوست میوه‌ها را با چاقو ببرید و خشک کنید و در ظرف در دار به دور از رطوبت نگه‌دارید.

از پوست لیمو و مرکبات می‌توانید در ترشی‌ها استفاده کنید و یا کیک‌ها و شیرینی‌ها را با آنها طعم ‌دار کنید.  در هند پوست انبه را در آفتاب خشک کرده و پس از آسیاب کردن با کمی زردچوبه و فلفل سیاه مخلوط و نوعی ادویه کاری درست می‌کنند که به غذاهایشان طعم ویژه‌ای می‌دهد.  در پوست برخی از میوه‌ها، ترکیبات سمی وجود دارد که تلخ مزه هستند و ممکن است در افراد مستعد حساسیت و واکنش‌های جدی ایجاد کند.  پوست سیب در مقایسه با خود سیب حاوی 2-6 برابر آنتی ‌اکسیدان بیشتر است؛ به خصوص آنتی‌اکسیدان کوئرستین.  این آنتی‌ اکسیدان در مبارزه با بیماری‌های قلبی و سرطان بسیار مفید است.

مطالعات نشان می‌دهند که تاثیر و فعالیت‌های آنتی‌اکسیدانی سیبی که با پوست خورده می‌شود، بسیار بیشتر از سیبی است که پوستش را گرفته‌اند. تقریبا نیمی از ویتامین C موجود در سیب درون پوست آن نهفته است. علاوه بر این، خوردن سیب با پوست، مقدار فیبر نامحلول را در بدن افزایش می‌دهد. پوست سیب حاوی پروسیانیدین و کاتچین، ترکیبات کوئرستین، اسید کلروژنیک و … است. اگر چه خود سیب نیز حاوی این مواد می‌باشد، ولی غلظت آن نسبت به پوست سیب بسیار کمتر است. اسید کلروژنیک تنها ماده مغذی است که مقدار آن در یک سیب تازه بیش از پوست سیب می‌باشد. (ماهنامه دنیای سلامت)

 




برچسب ها : گوناگون



 english proverbs farsi tran ضرب المثل های انگلیسی با ترجمه فارسی

B  , b

Bad actions lead to worse reaction

همینت پسند است اگر بشنوی    که گر خار کاری، سمن ندروی

Better bad now than worse later

جنگ اول به از صلح آخر.

Bad news travels fast

خبر بد زود پخش می شود.

a Bad workman blames his tools

عروس نمی تواند برقصد می گوید زمین کج است.

Barking dogs seldom bite

سگ لاینده، گیرنده نبود.

Birds of a feather flock together

کبوتر با کبوتر باز با باز     کند همجنس با همجنس پرواز

Bargain is bargain

حساب حساب است، کاکا برادر.

the Best of friends must be apart

   خورشید رخا ز بنده تحویل مکن        این  دخل مرا به هجر تبدیل مکن

خواهی که ز من جدا شوی بی سببی       خود دهر جدا کند تو تعجیل مکن

 




برچسب ها : زبان انگلیسی



ده نکته کاربردی برای کاهش هزینه های زندگی

1 قبل از هر خریدی از خود بپرسید آیا این هزینه ضروری است؟ آیا از راه دیگری می توان به این نتیجه رسید؟به عنوان مثال اگر می خواهید یک mp3 player بخرید از خود بپرسید آیا ازراه دیگری می توانم به این نتیجه برسم؟ مثلا آیا می توانم با تلفن همراه موزیک گوش کنم؟! 

2 مراقب تکنولوژی باشید، خرید کالا های جدید و نو مخصوصا در حوزه لوازم الکتریکی بسیار پر ریسک است. یکی از روشهای قیمت گذاری برروی محصولات، قیمت گذاری پر مایه و گران نام دارد. در این روش قیمت گذار برای بدست آوردن هزینه های تحقیق و ابداع کالای جدید و همچنین هزینه تبلیغات معرفی آن کالا، قیمت محصول را بالا تعیین می کند و این قیمت بالا تا زمان ورود رقیب ادامه پیدا میکند و پس از آن قیمت کالا کاهش میابد. در حوزه تلفن همراه، رایانه و محصولات الکترونیکی بسیار شاهد این نوع قیمت گذاری هستیم. مثلا قیمت یک تلفن همراه جدید بالا تعیین میشود وبعد از یک سال به احتمال زیاد شما با نصف همان مبلغ اولیه آن تلفن را می توانید بخرید.هنگام خرید کالاهای جدید از خود بپرسید آیا میتوانم این خرید را یک مدت مثلا دو ماه به تاخیر بیاندازم؟

3 هنگامی که گرسنه هستید به خرید نروید. وقتی گرسنه هستید تمایل بیشتری به خرید محصولات خوراکی و خوش طعم و مزه دارید، مخصوصا اینکه معمولا بسته بندی این محصولات اشتها آور طراحی میشود.

4 یک مبلغ پولی را تعیین کنید و خریدهای برنامه ریزی نشده بالای آن حد را سه روز به تاخیر بیاندارید. مثلا من تعیین میکنم اگر به یک مغازه رفتم و بدون برنامه ریزی قبلی تصمیم به خرید محصولی بالای پنجاه هزار تومان دارم، آن خرید را سه روز به تاخیر میاندازم، بارها اتفاق میافتد که نظر شخص در این سه روز تغییر میکند یا همان کالا را با قیمت ارزا نتری درجای دیگری می یابد.

5 سعی کنید همیشه پول نقد کمتری در جیبتان داشته باشید اما همیشه درکارت بانکی تان پول زیاد، همراه داشته باشید. همراه داشتن مقدار زیادی پول، میل به خرید شما را افزایش میدهد. بنابراین باید میزان پول نقد کیف خود را کاهش دهید، اما از طرف دیگرهمراه داشتن پول باعث اعتماد به نفس میشود. بنابراین همیشه درعابر بانک خود پول داشته باشید.

 6 از مکا نهای ارزان خرید کنید.حتما برایتان اتفاق افتاده است که یک محصول را دردو مغازه با قیمتهای بسیار متفاوتی دیده اید. بسیاری از مغازه داران برای تامین هزینه های بالای مغازه خود مثل اجاره، مجبور میشوند قیمت بالاتری را برای اجناس خود تعیین کنند و این هزینه های اضافی را به خریداران منتقل میکنند. سعی کنید مغازه های ارزان فروش را پیدا کنید و از آنها خریدهایتان را انجام دهید.

7 خریدهای اشتراکی داشته باشید. برخی محصولات هستند که میزان استفاده از آ نها در سال محدود است.م یتوانید با چند تن از اقوام و یا همسایه ها این گونه محصولات را تهیه و به صورت اشتراکی استفاده کنید. مثل دریل و یا هسته گیر آلبالو

8  با دوستان خود خریدهای عمده ای انجام دهید. مثلا بجای خرید دو بسته ماکارونی با دو نفر از اقوام خود یک کارتن ماکارونی بخرید و آن را بین خود تقسیم کنید.

9  خودتان به تنهایی خریدهای عمده داشته باشید. مثلا اگر خانوادتان کالایی را زیاد مصرف میکند می توانید آن کالا را به صورت جعبه ایی و کارتنی انجام دهید. البته این نکته را درنظر بگیرید که ممکن است هزینه نگهداری کالا بیشتر از آن کاهش قیت باشد. مثلا شما ممکن است یک سبد میوه را ارزانتز بخرید اما برای نگهداری آن مجبور شوید فضایی از یخچال را اشغال کنید و یا ممکن است ضایعات داشته باشد.

10 همیشه پول خرد همراه داشته باشید. تا به حال چند بار اتفاق افتاده است که به دلیل نداشتن پول خرد مجبور شدید خرید اضافه تری بکنید.




برچسب ها : گوناگون



55 بهانه مشهور

 کسانی که موفق نمی شوند، یک « ویژگی مشترک دارند. آ نها همه دلایل را می دانند، اما برای توجیه » شکست عدم موفقیت خود از بهانه های مختلف استفاده می کنند .بعضی از این بهانه ها زیرکانه اند وبعضی با حقایق، قابل توجیه می باشند.اما از بهانه نمی توان برای رسیدن به هدف استفاده کرد. جهان تنها می خواهد یک چیز را بداند: موفق شدید یا خیر؟

یک تحلیلگر شخصیت، لیستی ازمعمول ترین بهانه های استفاده شده فراهم کرد. با مطالعه لیست، خود رابا دقت بررسی کنید و مشخص نمایید چند تا از این بهانه ها- در صورت وجود- جزو صفات شما هستند.

 اگر تحصیلات مناسب داشتم...

 اگر پول داشتم...

اگر می توانستم شغل پیدا کنم...

اگر سلامتی داشتم...

اگر وقت داشتم...

اگر وضعیت بهتر بود...

اگر مردم من را درک می کردند...

اگر می توانستم زندگی ام را از اول شروع کنم...

 « اگر از حرف دیگران ترس نداشتم... » 

اگر به من فرصت داده می شد...

اگر الان وقت داشتم...

اگر مردم از من بدشان نمی آمد...

اگر چیزی اتفاق نیفتد که باعث توقفم بشود...

فقط اگر یک ذره جوان تر بودم...

فقط اگر می توانستم چیزی را که می خواهم انجام بدهم...

اگر ثروتمند متولد شده بودم...

« اگر می توانستم آدم های درست و حسابی را ملاقات کنم... »

اگر استعدادی را که بعضی مردم دارند، داشتم...

اگر جرأت دفاع از خود را داشتم...

اگر فرصت های گذشته را غنیمت می شمردم...

اگر مردم روی اعصابم راه نمی رفتند...

اگر مجبور نبودم کارهای خانه را انجام بدهم و از بچه ها مراقبت کنم...

اگر می توانستم مقداری پول پس انداز کنم...

اگر خانواده ام من را درک می کردند...

اگر در یک شهر بزرگ زندگی می کردم...

اگر می توانستم از نو شروع کنم...

اگر آزاد بودم...

اگر شخصیت بعضی آدم ها را داشتم...

اگر این قدر چاق نبودم...

اگر استعدادهایم شکوفا می شد...

اگر می توانستم از زیر بار قرض بیرون بیایم...

اگر شکست نمی خوردم...

فقط اگر می دانستم چطوری...

اگر همه با من مخالفت نمی کردند...

اگر این همه نگرانی نداشتم...

اگر می توانستم با فرد مناسبی ازدواج کنم...

اگر این قدر ساده لوح نبودم...

اگر مردم این قدر بی تفاوت نبودند...

اگر خانواده ام این قدر غیرمعقول نبودند...

اگر از خودم مطمئن بودم...

اگر بدشانس نبودم...

اگر بخت با من یار بود...

« اگر این حقیقت نداشت که آنچه قرار است بشود، می شودد...»

اگر لازم نبود این همه کار کنم...

اگر پولم را از دست نداده بودم...

اگر در محله دیگری زندگی می کردم...

« اگر این گذشته را نداشتم... »

اگر از خودم شغلی داشتم...

اگر دیگران به حرف هایم گوش می دادند...

اگر مدیر من را درک می کرد...

اگر کسی را داشتم که به من کمک کند...

اگر زن و فرزند نداشتم...

اگر... اگر... اگر... و این بزرگترین شان است. اگر شجاعت داشتم خود را همانطور که هستم ببینم، می توانستم بفهمم چه اشکالی دارم و بعد آن را درست می کردم. بعد شاید مهلت داشتم از اشتباهاتم درس بگیرم و از تجربیات دیگران چیزی بیاموزم. یا این که، اگر وقت بیشتری صرف بررسی ضعف های خود می کردم و وقت کمتری صرف بهانه سازی برای پوشش دادن آن ها می نمودم، الان در جایی بودم که می خواستم باشم. بهانه سازی برای توجیه شکست، سرگرمی همه گیر است. قدمت این عادت به اندازه عمر بشر است و برای موفقیت سمی کشنده به حساب می آید! چرا مردم به بهانه هایشان وابسته اند؟ جواب واضح است. آن ها از بهانه هایشان دفاع می کنند، چون خودشان آن ها را خلق کرده اند! بهانه های انسان، فرزند قوه تصور خود اوست. این طبیعت انسان است که از فرزند مغزخودش حمایت کند. بهانه سازی عادتی عمیقاً ریشه ای است. ترک عادت بسیار مشکل است. مخصوصاً زمانی که توجیهی برای کارهایی که انجام می دهیم باشد. اولین و مهم ترین پیروزی، غلبه بر خود است. مغلوب شدن بر خود، سنگین ترین و شرم آورترین چیزهاست . افلاطون همین حقیقت را در ذهن داشت، هنگامی که گفت :برایم بسیار عجیب و شگفت بود، زمانی که فهمیدم زشت ترین چیزهایی که در دیگران می دیدم، چیزی جز انعکاس طبیعت خودم نبودند . فیلسوف دیگری نیز با همین اندیشه گفته است :همیشه برای من معما بوده که چرا مردم با بهانه سازی برای ضعف هایشان این همه خود را فریب می دهند.«: البرت هابارد گفته است ».اگر به گونه دیگری رفتار می کردند، همین زمان برای معالجه ضعف ها کافی بود و نیازی به بهانه وجود نداشت.  

 




برچسب ها : گوناگون



 

SUFFIXES

 In linguistics, a suffix is an affix that follows the morphemes to which it can attach.

Here is a list of some commonly used suffixes.

Suffixes used in diagnosis and symptomatology:

-algia : pain

-cele : hernia swelling

-dynia : pain

-ectasis: expansion, dilation

-emesis: vomiting

-emia : blood condition

-gen : producing, forming

-genesis: process of formation

-gram : record, a writing

-graph : instrument for recording

-iasis : abnormal condition

-itis : inflammation

-lith : stone

-Iogist : specialist in study of study of

-logy : study of

-malacia : softening

-megaly: enlargement

-meter : instrument for recording

-metry : process of measuring

-oid : resembling

-oma : tumor

-osis : abnormal condition

-para : to bear an offspring

-paresis: partial paralysis

-pathy : disease

-penia : deficiency

-phagia: eating, swallowing

-phasia : speech

-philia : attraction to

-phobia: fear from

-plasia : formation, growth

-plegia : paralysis

-poiesis: process of formation

-ptosis : downward displacement

-rrhage : bursting forth

-rrhagia: bursting forth

-rrhea : discharge, flow

-rrhexis: rupture

-scope : instrument to view

-scopy : visual examination

-spasm : involuntary contraction

-stasis : standing still

-stenosis: narrowing, stricture

-trophy : development, nourishment

Suffixes used in surgeries:

-centesis: puncture

-clasis : break, fracture

-desis : binding, fixation (of joint or bone)

-ectomy: excision

-lysis : separation, loosening, destruction

-pexy : suspension or fixation of an organ

-plasty : surgical repair

-rhaphy: suturing

-stomy : forming a opening

-tome : instrument to cut

-tomy : incision, cut into

-tripsy : crushing

Noun suffixes:

-ia : condition

-iatrics : treatment, medicine

-iatry : treatment, medicine

-ism : condition

-ist : specialist

-y : condition

Adjective suffixes:

-ac : pertaining to

-al : pertaining to

-ar : pertaining to

-ary : pertaining to

-eal : pertaining to

-ial : pertaining to 




برچسب ها : زبان انگلیسی


صفحات :
|  1  2  3  4  5  >  |