سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
 
آمار وبلاگ
  • کل بازدید: 150890
  • بازدید امروز: 5
  • بازدید دیروز: 6
  • تعداد کل پست ها: 78
درباره
دینا[187]

اگر چراغ امید در دل ما روشن نباشد حتی یک گام هم نمی توانیم جلو برویم. رحمت خدا، وسیع است، همه ی آفریده هایش را دوست دارد، بدانیم که او همراه و پشتیبان ماست. اگر همه ی سختی های زندگی بر ما فرود آید، باز هم به امید او حرکت می کنیم، زیرا قدرت خدا از همه چیز و همه کس بالاتر است.

جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
تدبر در قرآن
آیه قرآن
کاربردی
داستان روزانه



ابر برچسب ها



هدیه جبرئیل


جلوه گر شد بار دیگر طور سینا در غدیر
ریخت از خمّ ولایت می به مینا در غدیر


رودها با یکدگر پیوست کم کم سیل شد


موج می زد سیل مردم مثل دریا در غدیر

هدیه جبریل بود «الیوم اکملت لکم»

وحی آمد در مبارک باد مولی در غدیر

با وجود فیض «اتممت علیکم نعمتی»


از نزول وحی غوغا بود، غوغا در غدیر

بر سر دست نبی هر کس علی را دید گفت

آفتاب و ماه، زیبا بود، زیبا در غدیر

بر لبش گلواژه «من کنت مولاه» تا نشست


گلبن پاک ولایت شد شکوفا در غدیر

«برکه خورشید» در تاریخ نامی آشناست


شیعه جوشیده است از آن تاریخ، آنجا در غدیر

گرچه در آن لحظه شیرین کسی باور نداشت


می توان انکار دریا کرد حتی در غدیر

باغبان وحی می دانست از روز نخست

عمر کوتاهی است در لبخند گل ها در غدیر

دیده ها در حسرت یک قطره از آن چشمه ماند


این زلال معرفت خشکید آیا در غدیر؟

دل درون سینه ها در تاب و تب بود ای دریغ!

کس نمی داند چه حالی داشت زهرا در غدیر



محمدجواد غفورزاده






الله

اگر هر روز یکصد بار (الله) گفته شود در رفع مشکلات موثر است برای رفع مشکلات خطرناک و بزرگ زندگی هزارویک مرتبه (الله) در یک مجلس بدون حرف زدن رو به قبله گفته شود اگر بعد از نماز صبح 66 مرتبه (الله) گفته شود جهت حل مشکل نافع است . 

الاحد

کسى که در خلوت بعد از ریاضت 1000 مرتبه الاحد بگوید، ملائکه را در اطراف خود مشاهده نماید و چنان مینماید که ملئکه با وى همراهند.

الواحد

الواحد را براى الفت و انس و عزت بین اقران و نزدیکان فائده عظیم دارد، عدد مکتوبه اش 19 است  .

الصمد

گویند هر که مداومت نماید بر اسم (الصمد) آثار تجلى صمدانى ظاهر شده و وى را از مرض جوع و گرسنگى خلاص گرداند. عدد مکتوبه اش 134 است  .

الرحمن الرحیم

خاصیت این دو اسم مبارک این است ، کسى که عقب هر فریضه 100 مرتبه بگوید، لطف الهى شامل حال او گردد .گفته اند کسى که هر روز صد بار بگوید الرحیم ، بر خلق خدا مشفق و مهربان گردد، و اگر به نیت کسى بخواند، آن کس نسبت به وى مشفق و مهربان شود، و اگر به عدد مکتوبه یا مبسوطه آن بگوید اثر وى قوى تر باشد.اگر انسان در امر مهمی درمانده باشد بر این اسم(الرحیم) مداومت نماید در کار او گشایشی حاصل خواهد شد. از حضرت رضا علیه السلام روایت شده اگر بعد از هر نماز 298 مرتبه بگوید(ارحمن الرحیم)محبوب همه مردم و از اهل تحقیق می گردد همچنین در کتاب مفاتیح النجات امده است اگر کسی بعد از هر نماز یکصد بار بگوید (الرحمن) در جمیع احوال مورد لطف و عنایت قرار میگیرد .

القدوس

گفته اند هر که بعد از زوال 170 مرتبه (القدوس ) بگوید بعدد مکتوبه وى ، یا 349 مرتبه به عدد حروف مبسوطه آن ، دل وى پاک شود، و اگر هر روز به این ذکر مداومت نماید صفاء تام حاصل شود .

السلام

براى شفاى هر علتى خواندن این اسم مبارک مجربست ، بر سر هر بیمار که 100 مرتبه بخوانند شفا یابد .

و گفته اند خواندن (السلام ) براى دوستى و سلامتى است و امانست از هر بلیه اى ، و چون به عدد حروف مکتوبه که 132 است یا مبسوطه که 574 است بنیت کسى هر روز بخواند، اگر براى محبت و الفت باشد اثر قوى حاصل گردد، و اگر به نیت سلامتى از آفات و امراض خواند، زود اثر عافیت و صحت پیدا شود.

جهت رفع کدورت کسی از دل زیاد به او سلام کنید اگر این ذکر شریف را 318 بر شربتی خوانده شود و به کسی که با انسان دشمنی دارد داده شود تا بنوشد مهربان میگردد.

المهیمن

کسى که 125 مرتبه  ( المهیمن ) بگوید، قلب او صفا یابد و بر اسرار و حقایق مطالب اطلاع پیدا نماید  .

العزیز

کسى که هر روز 94 مرتبه بعد از طلوع فجر بخواند، کشف مى شود بر وى علم کیمیا و سیمیا، و کسى که چهل روز هر روز روزى 40 مرتبه بخواند دولت عظیم یابد و محتاج به احدى نگردد .

الحى

مداومت نمودن بر این اسم خصوصا در عقب هر نماز 18 مرتبه ، باعث طول عمر و رفع مرگ مفاجات و توسعه معاش مى شود و اگر براى چشم درد 19 مرتبه بخواند شفا یابند .

العلیم

براى حصول علم و ظاهر و آشکار امور خفیفه ، گفتن العلیم نفى عظیم دارد، و اگر بعد از هر نماز 10 بار بخواند بر مغیبات اطلاع پیدا نماید .

و گفته اند هر که این اسم را بسیار در دل بگوید صاحب معرفت گردد، و اگر بعد از هر فریضه 150 مرتبه به عدد مکتوبه او یا 302 بار به عدد مبسوطه آن تکرار نماید مقصود بر وجه اتم حاصل شود.

الباعث

کسى که در وقت خواب دست بر سینه بمالد و 100 بار (الباعث ) بگوید، خداوند دل او را به نور معرفت خود زنده گرداند، و براى درست شدن کارها مداومت نمودن بر آن مفید است ، عدد مکتوبه اش  573 است   .

الفتاح

کسى که بعد از نماز صبح دست بر سینه نهد و 70 مرتبه یا فتاح بگوید، ظلمت از دل وى برطرف شود و خداوند حجاب را از دل او بر دارد، و از براى انجام کارها مداومت بر آن مفید است ، عدد مکتوبه اش 489 و عدد مبسوطه اش 802 است  .

الغفور

کسى که زیاد بگوید الغفور، وسواس از وى برطرف مى گردد . و گفته اند هر که هر روز 1286 مرتبه به عدد مکتوبه آن یا 1355 مرتبه به عدد مبسوطه آن این اسم شریف را بگوید ظلمت و تاریکى از دل او زایل گردد و روشنى و صفا در باطن او پیدا شود .

الملک

جهت توانگرى و دوام ملک و بزرگى و تسلط و خدم و حشم و مالک شدن املاک و غیره مداومت نمایند بر اسم الملک . و گفته اند هر کس هر روز 262 بار به عدد مکتوبه آن بخواند، دل او روشن شود و ضمیر او صاف گردد .

القریب

کسى که زیاد بگوید القریب از بدى ایمن مى گردد، و به جهت رفع هر غمى بسیار بگوید : « یا قریب و یا مجیب یا سمیع الدعاء یا لطیفا لما یشاء  »از صاحب در النظیم نقل مى کنند که بعضى از اکابر دین گفته اند که اسم اعظم خداوند این اسم بزرگوار است و خواص وى عظیم است .

صاحب شمس المعارف گفته که مداومت بر این اسم شریف بعدد مکتوبه وى که 312 است یا به عدد مبسوطه وى که 396 است ، موجب فتح باب مکاشفه و اسرار است به شرطى که رعایت آداب و شرایط آن به خوبى کرده باشد، و اگر بعد از هر فریضه بر عدد مبسوطه آن مواظبت نماید در حصول مقصود اتم باشد.

النور

کسى که 1000 مرتبه بگوید خداوند به ظاهر و باطن او نورى افاضه مى فرماید .به جهت صفاء باطن و اطلاع بر خفیات مداومت نماید، عدد مکتوبه اش ‍ 256 است.

الهادى

کسى که زیاد بگوید، خداوند به او معرفت عنایت فرماید .

الصبور

کسى که 1000 مرتبه بگوید (الصبور)، خدا به او الهام مى نماید صبر بر سختیها و بلیات را .

الخافض

کسى که 70 مرتبه بگوید، خدا او را از شر ظالمین حفظ مى نماید .

عالم الغیب

کسى که بعد از هر نماز 100 مرتبه بگوید (عالم الغیب )، امور غیب بر وى مکشوف مى گردد .

الوهاب

کسى که در سجده 14 مرتبه بگوید خداى تعالى وى را بى نیاز، و کسى که در آخر شب سر خود را برهنه کرده دست بلند کند و 100 مرتبه بگوید، البته فقر او برطرف شود و حاجت او برآورده گردد نافع و مجربست  .

المذل

کسى که در شب تاریک در حال سجده 1000 مرتبه بگوید : « یا مذل الجبارین و مبیر الظالمین ان فلانا اذلنى فخذلى حقى منه » پس حق خود را مى گیرد، و کسى که در سجده 25 مرتبه بگوید : « الهى آمنى من فلان » خدا او را ایمن مى گرداند از شر او .

الحفیظ

کسى که 998 مرتبه بگوید (الحفیظ) از هر خوف و هراسى ایمن مى گردد ولو در موضع خطرناک برود، و این اسم مبارک امان است از غرق شدن ، و گوینده او همیشه محفوظ است و دعاى او زود اجابت مى گردد .

و ایضا این اسم براى حفظ مال و بدن و سائر متعلقات از غرق شدن و سوختن و سرقت شدن مال فائده عظیم دارد، و گفتن آن به عدد لفظ مکتوبه باعث ایمنى از خوف است اگرچه در نزد شیر راه رود و سریع الاجابة است .

اللطیف

از صاحب در النظیم نقل مى کنند که این اسم از باقى اسماء به آن ممتاز است که قریب النتیجه و سریع الاثر است ، و براى رفع جمیع دردها و بیماریها و سختیها تاثیر عظیم دارد، و در اوقات بلا و سختى و اندوه ، نتایج و فوائد عجیب و قریب از وى به ظهور مى رسد، و هر رنج و سختى و مرض ‍ و بیم و هراس که عارض شود، به فرج و سرور و امن و امان و اطمینان مبدل مى شود به شرطى که هر روز به عدد مبسوطه وى که 173 است بخواند.

برای برطرف شدن هم وغم وناراحتی های درونی 80 مرتبه جهت ایمنی در سفر و رفع خطرات و سالم به مقصد رسیدن قبل از حرکت دو رکعت نماز بجای اورد و سپس در مقابل قبله 100 مرتبه اسم یا لطیف را بگوید.

الودود

اگر 1000 بخوانند و بدمند به طعامى ، و جماعتى که با هم دشمنند از آن طعام بخورند با هم دوست گردند .

الحلیم

نوشتن و شستن این اسم و آب آن را به زراعت پاشیدن موجب نمو است ، و براى فرو نشستن خشم و وقوف بر اسرار غیب و خاموش شدن آتش خشم و نادانى و پیدا شدن آرام در دل و حفظ از بلیات ، این اسم شریف را مداومت نموده روزى 100 بار بخواند، عدد مکتوبه اش 88 است  .

الشکور

کسى که چشم او تاریکى مى کند 41 بار این اسم را بگوید و به کف دست خود بدمد و دست بر آب نهد و بر چشم مالد شفا یابد .

الشافى

این نام بر هر دوائى ، بعدد مکتوبه اش که 391 است خوانده شود البته باعث صحت مریض گردد. مداومتش موجب شفاى امراض ظاهر و باطن است و باعث آن است که هرگز بیمار نشود، و بر طعامى که بخوانند ضرر نزند و دفع سموم قاتله نماید .

هو

جماعتى قائلند که  « هو » اسم اعظم الهى است و از حضرت امیرالمومنین علیه السلام منقول است که فرمود: یک شب قبل از جنگ بدر حضرت خضر علیه السلام را در خواب دیدم و گفتم بمن چیزى تعلیم نما که بر اعداء و دشمنان ظفر یابم ، پس گفت بگو:

 « یاهو یا هو یا من لا یعلم ما هو اغفرلى و انصرنى على القوم الکافرین » پس براى پیغمبر صلى الله علیه و آله خواب خود را نقل کردم ، فرمود: یا على خضر علیه السلام اسم اعظم را به تو تعلیم نمود.

الحسیب

کسى که هفت هفته هر روز 70 مرتبه « حسبى الله الحسیب » بگوید و ابتدا از روز پنجشنبه نماید، کفایت مهم او شود و نجات یابد از چیزى که از آن مى ترسد.

و ایضا گفته اند اگر خواهد عمل قوى شود هر صبح و شام بعدد مکتوبه این اسم که 80 است قرائت کند، و اگر قوى تر خواهد به عدد مبسوطه وى که 140 است به همان طریق مداومت نماید.

الوکیل

کسى که این اسم را ورد خود سازد از غرق شدن و سوختن در امان باشد.

و گفته اند در تحصیل مرادات و حاجات و کفایت مهمات اثر عظیم دارد، عدد مکتوبه اش 76 است عدد مبسوطه آن 196 است .

الرقیب

مداومت بر این اسم غفلت را از دل زایل کند و به جهت خاطر جمعى خواندنش مفید است ، هفت بار بر مال و عیال خوانند از همه آفات محفوظ ماند، عدد مکتوبه اش 312 است  .

الحى القیوم

از صاحب در النظیم نقل مى کنند که نزد بسیارى از علما و عرفا اسم اعظم خدایتعالى این دو اسم بزرگوار است و حدیثى از حضرت رسالت صلى الله علیه و آله نقل مى کند که فرموده :

اسم اعظم الهى در این دو آیه است : قوله تعالى « الله لا اله الا هو الحى القیوم » و قوله تعالى « الم الله لا اله الا هو الحى القیوم »

و از ابن تمیمى چنین نقل مى کنند که : هر که چهل روز بر تکرار این دو اسم شریف مداومت نماید، به این طور که هر روز میان نافله و فریضه صبح 40 مرتبه بگوید : « یا حى یا قیوم یا من لا اله الا انت برحمتک استغیث » دل وى را حیاتى حاصل شود که هرگز نمیرد.

الاحد ، الصمد

از صاحب در النظیم نقل مى کنند که بعضى از علما بر آنند که اسم اعظم خداى سبحانه این دو اسم است ، و مداومت بر تکرار این دو اسم بعدد مکتوبه یا مبسوطه آن ، بعد از فرائض پنج وقت ، موجب ظهور سر توحید و انکشاف تجلى صمدانى است که از جمله تجلیات کلیه است  .

برای راسخ و ثابت ماندن ایمان و اعتقادات در تمام مراتب زندگی در هر روز 13 مرتبه (الاحد) جهت مغلوب نشدن در هیچ مرحله ای از مراحل زندگی در یک مجلس 1001 مرتبه (الاحد).

الحکیم ، العلیم

کسى که مداومت نماید بر ذکر این دو اسم شریف و براى او مهمى باشد، خداوند کشف مى گرداند مطلب و مهم او را، و همین خاصیت را دارد دو اسم شریف « الحفیظ و الحکیم  ».

مالک الملک

اگر کسى این دو اسم مبارک را بسیار بگوید، خداوند او را در دو عالم بى نیاز مى گرداند.




برچسب ها : فواید برچسب ها : اسماء برچسب ها : الحسنی برچسب ها : مالک برچسب ها : الحکیم



ذکر خدا معنای وسیع و مصادیق فراوانی دارد. انسانی که در تمامی لحظات زندگی به یاد ذات پاکی است که سرچشمه تمام خوبی‌ها و نیکی‌ها می‌باشد و به این وسیله روح و جان خود را پاک و روشن می‌سازد، خداوند نیز در تمامی مراحل زندگی و در اوج مشکلات و سختی‌ها او را تنها نمی‌گذارد. در اینجا گزیده ای از اذکار خداوند بلند مرتبه آورده شده تا با بهره گیری از آن بتوان جرعه ای از ذات اقدس الهی را پی برد.

صفای قلب

جهت صفای قلب، بعد از نماز صبح به جهت صفای قلبش کلمه «یانور» را به عددش که 267 می‌باشد بگویید.

فرزند صالح

هر که در بستر خواب پیش از صحبت با حلال خود 10 بار این اسم مقدس «متکبّر» را بگوید خداوند او را فرزندی صالح کرامت کند.

رفتن   حج

حضرت امام صادق (ع) فرمود: هرکس هزار مرتبه در یک مجلس «ماشاءالله» بگوید در همان سال به او حج روزی گردد. اگر در همان سال نشد تاخیر کند خدا در اجل او تا روزی کند حج را بر او.

 گشایش بخت  دختران

ذکر «یا لطیف» جهت بخت گشایی دختران بسیار مناسب است. که می‌بایستی این ذکر را هر روز 129 مرتبه بخوانید. و همچنین این آیه نیز همین خواسیت را دارد. که به وقت اذان خوانده شود.

وَ اَنْکِحُوا آلْاَیامی مِنْکُمْ وَ الصّالِحینَ مِنْ عِبادِکُمْ وَ اِمائِکُمْ اِنْ یَکُونُوا فُقَراءَ یُغْنِهِمُ اللهُ مِنْ فَضْلِهِ وَاللهُ واسِعٌ عَلیمٌ (سوره نور آیه32).

صفت ملائکه پیدا کردن

هر که روز جمعه بر یک لقمه نان بنویسد «سبّوح قدوّس رَبّ الْمَلآئکَةِ وَ الروّح» و بخورد صفت ملائکه پیدا می‌کند.

عالم نور و معنا

اگر کسی هر روز جمعه بعد از نماز صبح 70 بار بگوید «یافَتّاحْ» و دست بر سینه گذارد رنگ غفلت از دل او بیرون رود و خداوند متعال درِ دلِ او را به عالم نور و معنا باز می‌گرداند.

رفع ترس از عذاب قبر

برای رفع ترس از عذاب قبر و آخرت و ناراحتی های دنیوی، به شرط تعمد بر انجام ندادن اعمالی که عقوبت بدنبال دارد، شب، هنگام خواب به پهلوی راست خوابیده، گونه راست را روی کف دست راست گذاشته و 101 مرتبه بگوید: لا الهَ الاّ اللهُ احَداً صَمَداً لاحَولَ و لاقُوَّةَ الاّ بِاللهِ

مرگ ناگهانی

برای جلوگیری از مرگ فجاة ( مرگ ناگهانی) بعد از هر نماز واجب 18 مرتبه در سجده گفته شود «یا حیّ».

طولانی شدن عمر

برای طولانی شدن عمر اسم «حیّ» روی نگین انگشتری حک شود و همراه داشته باشد. و نیز به جهت طولانی شدن عمر تا ظهور حضرت مهدی (عج) در هر شبانه روز 151 مرتبه ذکر «یا قائم» خوانده شود. به جهت طولانی شدن عمر همراه با طاعت خدا در هر روز 113 مرتبه ذکر «یا باقی» خوانده شود.

توبه

اگر کسی معصیتی کرده اما پشیمان است و نمی‌خواهد در دنیا، برزخ و آخرت رسوا شود (حتی در مقابل فرشتگان) ظهر روز جمعه، 1286 مرتبه ذکر «الغفور» را بخواند. به جهت محو و بخشوده شدن گناهان و کسب نورانیت در طی شبانه روز بر اسم «العفو» مداومت شود. مداومت بر اسم شریف «العفو» جهت آمرزش گناهان و توفیق یافتن به توبه، نافع است.

رفع وسواس

در مفاتیح النجاة نقل کرده‌اند که هر کس این ذکر مقدس «العفو» را بسیار بخواند وسواس از او زایل شود.

رفع مار و عقرب

مداومت بر خواندن اسم «الحفیظ» در جایی که مار و عقرب زیاد است مفید می‌باشد.

رفع نکبت و ذلت

مداومت بر اسم مبارک «المجیب» فرد را از نکبت و ذلت نگه می‌دارد. جهت رفع و دفع ذلت و خواری و تبدیل آن به عزت در هر روز 99 مرتبه ذکر «المجید» خوانده و به خود دمیده شود.

صفای باطن

قاری این اسم مبارک «اَلْآخَر» در هر حال به صفای باطن و خوشحالی بوُد و دایم دل او خُرّم باشد و با ایمان و معرفت کامل دایم متوجه آستانه کبریا بود.

وصول طلب

برای وصول طلبی که توانایی باز پس گرفتن آن نیست 108 مرتبه ذکر «یا حق» خوانده شود (تاثیر این ذکر تا آنجاست که حتی بدهکار به دنبال طلبکار خود خواهد آمد).

ثواب بیشمار

هر کس در شب این اسم مبارک «یا خالق» را بسیار گوید خداوند فرشته‌ای را خلق کند و تا روز قیامت عبادت کند و ثواب آنرا در نامة اعمال آن بنده ثبت کنند.

تنها نگذاشتن در قبر

هر که هر جمعه 100 بار بگوید این اسم مبارک «یا باری» را خداوند او را در قبر تنها نگذارد و مونس فرستد.

هر کس یک هفته هر روز به این عدد خواند 100 بار خداوند فرشته‌ای را خلق کند تا روز قیامت موانست با او کند.

رفیقی در روز قیامت

هر که هر روز 11 بار این اسم را بخواند «اَلَرّب الخالق الباری» خداوند در دنیا و در آخرت هر قرین حال او باشد و رفیق روزگار او گردد و در قبر مونس او و در محشر ممّد او باشد.

طلب فرزند صالح

اگر زن عقیم که طالب فرزند باشد باید که هفت روز روزه دارد و در وقت افطار 21 نوبت به صدق دل این اسم مبارک « مصَوّر» را بخواند و بر آب دمد و بیاشامد. حق تعالی او را فرزندی صالح کرامت کند. زن و مرد هر دو روزه دارند بهتر است.

از جمله مغفورین شدن

هر که بعد از نماز جمعه ورد سازد و 100 نوبت بگوید «یا غفّار اغفرْلی ذنوبی» از جمله مغفورین گردد.

کشتن نفس

هر آن مؤمن را که عقد شهوت بود یا آنکه نفس خود را کشته بود و او را امری دست دهد که به آن قیام باید کرد هفت روز هر روز 500 بار بگوید و در مربع نوشته و این طریق در بازو ببند عقد شهوت او به برکت این اسم بگشاید و در نظر هیچ کس خجل نشود.

طولانی شدن عمر

هر که را عمر به آخر رسیده باشد و اعمال خیر نداشته باشد این اسم مبارک « مُؤَخّر» را بخواند عمر او دراز میشود.

سازگاری بین زن و شوهر

هر که را جفتی ناسازگار باشد به هنگام خواب این نام مقدس «مانِع» را بسیار بگوید تا سازگار شود.

استخاره

اگر کسی به نیّت استخاره 1000 بار این نام مقدس «رشید» را بخواند نفع و ضرر آن کار بر او روشن گردد.

به حج رفتن

حضرت صادق علیه السلام فرمود: هر کس 1000 مرتبه در یک مجلس ‍«ماشاء اللّه» بگوید در همان سال به او حج روزى گردد، اگر در همان سال نشد تأخیر کند خدا در اجل او تا روزى کند حج را بر او.

خبر از آینده

هر کس می‌خواهد از آینده خویش اطلاع یابد نیمه شب برخیزد وضو ساخته دو رکعت نماز به نیت نیاز خویش به در گاه حقتعالی بخواند بعد از نماز سه صلوات بر خاتم صلی الله بفرستد و بعد از آن هر کدام از اسماء زیر را 100مرتبه بخواند: یا هادی اِهْدِنی. یا عَلیمُ عَلِّمْنی. یا خَبیرُ اَخْبِرْنی.یامُبَیِّنُ بَیِّنْ لی.

اهل یقین شدن

نقل شده از بعض اهل باطن که هر کس روزی 100 مرتبه بگوید: «هُوَ اللهُ الذَّی لاالهَ الاّ هُوَ» خدا او را از اهل یقین گرداند و به مقام اهل تحقیق و درجات ارباب توحیدش رساند.

تبدیل گناهان به ثواب

پیامبر (ص) فرمودند: هر که در عمر خود یکبار بخواند نام مقدس «یا هو» را مثل این است که قرآن را یاد گرفته و جمیع گناهان او آمرزیده شود. و گناهان او به ثوابها تبدیل شوند.

مهربان شدن حضرت حق

هر کسی هر روز 100 نوبت این اسم مبارک «یا الرحیم» را بخواند حضرت رحیم او را مهربان و مشفق گرداند و با خلق و خلق را با او و این دولت عظیم است در دو جهان.

ثابت ماندن ایمان و اعتقادات

برای راسخ و ثابت ماندن ایمان و اعتقادات صحیح در تمام مراتب زندگی در هر روز 13 مرتبه ذکر «یا احد» خوانده شود با توجه به حقیقت احدیت ذات باریتعالی.

مغلوب نشدن در زندگی

جهت مغلوب نشدن در تمام مراتب و مراحل زندگی در یک مجلس، 1001 مرتبه «یا احد» خوانده شود.

نورانیت دل

برای کسب نورانیت از غذا، قبل از خوردن آن گفته شود: لا الهَ الاّ اللهُ احَداً صَمَداً لاحَولَ و لاقُوَّةَ الاّ بِاللهِ .

 




برچسب ها : خواص برچسب ها : اسماء الحسنی برچسب ها : حج برچسب ها : بخت برچسب ها : صفای قلب برچسب ها : فرزند صالح



بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

به نام خداوند بخشنده مهربان

 

اَلْحَمْدُ لله الَّذى لَیْسَ لِقَضآئِهِ دافِعٌ وَلا لِعَطائِهِ مانِعٌ وَلا کَصُنْعِهِ

سـتـایـش خـاص خـدایـى اسـت کـه نـیـسـت بـراى قضا و حکمش جلوگیرى و نه براى عطا و بخششش مانعى و نه مانند ساخته اش

صُنْعُ صانِعٍ وَهُوَ الْجَوادُ الْواسِعُ فَطَرَ اَجْناسَ الْبَدائِعِ واَتْقَنَ

 
ساخته هیچ سازنده اى و او است بخشنده وسعت ده که آفرید انواع گوناگون پدیده ها راو

بِحِکْمَتِهِ الصَّنائِعَ لا تَخْفى عَلَیْهِ الطَّلایِـعُ وَلا تَضیعُ عِنْدَهُ الْوَدائِعُ

بـه حکمت خویش محکم ساخت مصنوعات را طلایه ها(ى عالم وجود) بر او مخفى نیست و امانتها در نزد او ضایع نشود

جازى کُلِّ صانِعٍ وَرائِشُ کُلِّ قانعٍ وَراحِمُ کُلِّ ضارِعٍ وَمُنْزِلُ

پـاداش دهـنـده عمل هر سازنده و سامان دهنده زندگى هر قناعت پیشه و مهربان نسبت به هر نالان ، فروفرستنده

الْمَنافِعِ وَالْکِتابِ الْجامِعِ بِالنُّورِ السّاطِعِ وَ هُوَ لِلدَّعَواتِ سامِعٌ

هـر سـود و بهره و آن کتاب جامع که فرستادش بوسیله نور آن نور درخشان و او است که دعاها را شنواست

وَلِلْکُرُباتِ دافِعٌ وَلِلدَّرَجاتِ رافِعٌ وَلِلْجَبابِرَةِ قامِعٌ فَلا اِلهَ غَیْرُهُ وَلا

و گـرفتاریها را برطرف کند و درجات را بالا برد و گردنکشان را ریشه کن سازد پس معبودى جز او نیست و

شَىْءَ یَعْدِلُهُ وَلَیْسَ کَمِثْلِهِ شَىْءٌ وَهُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُاللَّطیفُ الْخَبیرُ

چیزى با او برابرى نکند و چیزى همانندش نیست و او شنوا است و بینا و دقیق و آگاه

وَهُوَ عَلى کُلِّشَىْءٍ قَدیرٌ اَللّهُمَّ اِنّى اَرْغَبُ إِلَیْکَوَاَشْهَدُ بِالرُّبُوبِیَّةِ لَکَ

و او بر هرچیز توانا است خدایا من بسوى تو اشتیاق دارم و به پروردگارى تو گواهى دهم

مُقِرّاً بِاَنَّکَ رَبّى وَ اِلَیْکَ مَرَدّى اِبْتَدَاْتَنى بِنِعْمَتِکَ قَبْلَ اَنْ اَکُونَ

اقـرار دارم بـه ایـنـکه تو پروردگار منى و بسوى تو است بازگشت من آغاز کردى وجود مرا به رحمت خود پیش از آنکه باشم

شَیْئاً مَذْکُورا وَخَلَقْتَنى مِنَ التُّرابِ ثُمَّ اَسْکَنْتَنِى الاَْصْلابَ آمِناً

چیز قابل ذکرى و مرا از خاک آفریدى آنگاه در میان صلبها جایم دادى و ایمنم ساختى

لِرَیْبِ الْمَنُونِ وَاخْتِلافِ الدُّهُورِ وَالسِّنینَ فَلَمْ اَزَلْ ظاعِناً مِنْ

از حوادث زمانه و تغییرات روزگار و سالها و همچنان همواره از

صُلْبٍ اِلى رَحِمٍ فى تَقادُمٍ مِنَ الاَْیّامِ الْماضِیَةِ وَالْقُرُونِ الْخالِیَةِ لَمْ

صلبى به رحمى کوچ کردم در ایام قدیم و گذشته و قرنهاى پیشین

تُخْرِجْنى لِرَاْفَتِکَ بى وَلُطْفِکَ لى وَاِحْسانِکَ اِلَىَّ فى دَوْلَةِ اَئِمَّةِ

و از روى مـهـر و راءفـتـى که به من داشتى و احسانت نسبت به من مرا به جهان نیاوردى در دوران حکومت پیشوایان

الْکُفْرِ الَّذینَ نَقَضُوا عَهْدَکَ وَکَذَّبُوا رُسُلَکَلکِنَّکَ اَخْرَجْتَنى لِلَّذى

کـفـر آنـان کـه پـیـمان تو را شکستند و فرستادگانت را تکذیب کردند ولى در زمانى مرا بدنیا آوردى که

سَبَقَلى مِنَ الْهُدَى الَّذى لَهُ یَسَّرْتَنى وَفیهِ اَنْشَاءْتَنى وَمِنْ قَبْلِ ذلِکَ

پـیـش از آن در علمت گذشته بود از هدایتى که اسبابش را برایم مهیا فرمودى و در آن مرا نشو و نما دادى و پیش از

رَؤُفْتَ بى بِجَمیلِ صُنْعِکَ وَسَوابِـغِ نِعَمِکَ فابْتَدَعْتَ خَلْقى مِنْ مَنِىٍّ

ایـن نـیـز بـه مـن مـهـر ورزیدى بوسیله رفتار نیکویت و نعمتهاى شایانت که پدید آوردى خلقتم را از منى

لَمْ یَمْنَعْکَ جَهْلى وَجُرْاءَتى عَلَیْکَ اَنْ دَلَلْتَنى اِلى ما یُقَرِّبُنى

باز هم نادانى و دلیرى من بر من جلوگیرت نشد از اینکه راهنماییم کردى بدانچه مرا به تو نزدیک کند

 

اِلَیْکَ وَوَفَّقْتَنى لِما یُزْلِفُنى لَدَیْکَ فَاِنْ دَعَوْتُکَ اَجَبْتَنى وَاِنْ سَئَلْتُکَ

و موفقم داشتى بدانچه مرا به درگاهت مقرب سازد که اگر بخوانمت پاسخم دهى و اگر بخواهم از تو

اَعْطَیْتَنى وَاِنْ اَطَعْتُکَ شَکَرْتَنى وَاِنْ شَکَرْتُکَ زِدْتَنى کُلُّ ذلِکَ

به من عطا کنى و اگر اطاعتت کنم قدردانى کنى و اگر سپاسگزاریت کنم بر من بیفزایى و همه اینها

اِکْمالٌ لاَِنْعُمِکَ عَلَىَّ وَاِحْسانِکَ اِلَىَّ فَسُبْحانَکَ سُبْحانَکَ مِنْ مُبْدِئٍ

بـراى کـامـل سـاختن نعمتهاى تو است بر من و احسانى است که نسبت به من دارى پس منزهى تو، منزه از آن رو که آغازنده

مُعیدٍ حَمیدٍ مَجیدٍ تَقَدَّسَتْ اَسْمآؤُکَ وَعَظُمَتْ الاَّؤُکَ فَاءَىَُّ نِعَمِکَ یا

نعمتى و بازگرداننده و ستوده و بزرگوارى بسى پاکیزه است نامهاى تو و بزرگ است نعمتهاى تو پس اى

اِلهى اُحْصى عَدَداً وَذِکْراً اءَمْ اَىُّ عَطـایاکَ اءَقُومُ بِها شُکْراً وَهِىَ یا

مـعـبـود مـن کـدامـیـک از نعمتهایت را بشماره درآورده و یاد کنم یا براى کدامیک از عطاهایت به سپاسگزارى اقدام کنم در صورتى که آنها

رَبِّ اَکْثَرُ مِنْ اَنْ یُحْصِیَهَا الْعآدّوُنَ اءَوْ یَبْلُغَ عِلْماً بِهَا الْحافِظُونَ ثُمَّ

اى پروردگار من بیش از آن است که حسابگران بتوانند آنها را بشمارند یا دانش حافظان بدانها رسد سپس اى خدا

ما صَرَفْتَ وَدَرَاءْتَ عَنّى اَللّهُمَّ مِنَ الضُرِّ وَالضَّرّآءِ اءَکْثَرُ مِمّا ظَهَرَ لى

آنـچـه را از سختى و گرفتارى از من دور کرده و باز داشتى بیشتر بوده از آنچه برایم آشکار شد

مِنَ الْعافِیَةِ وَالسَّرّآءِ وَاَنـَا اَشْهَدُ یا اِلهى بِحَقیقَةِ ایمانى وَعَقْدِ

از تـنـدرسـتـى و خـوشى و من گواهى دهم خدایا به حقیقت ایمان خودم و بدانچه تصمیمات یقینم بدان بسته است

عَزَماتِ یَقینى وَخالِصِ صَریحِ تَوْحیدى وَباطِنِ مَکْنُونِ ضَمیرى

و توحید خالص و بى شائبه خود و درون سرپوشیده نهادم

وَعَلائِقِ مَجارى نُورِ بَصَرى وَاَساریرِ صَفْحَةِ جَبینى وَخُرْقِ

و رشته هاى دید نور چشمانم و خطوط صفحه پیشانیم

مَسارِبِ نَفْسى وَخَذاریفِ مارِنِ عِرْنینى وَمَسارِبِ سِماخِ سَمْعى

و رخنه هاى راههاى تنفسم و پرده هاى نرمه بینیم و راههاى پرده گوشم

وَما ضُمَّتْ وَاَطْبَقَتْ عَلَیْهِ شَفَتاىَ وَحَرَکاتِ لَفْظِ لِسانى وَمَغْرَزِ

و آنـچـه بـچـسـبـد و روى هـم قـرار گـیـرد بـر آن دو لبـم و حـرکـتـهـاى تـلفظ زبانم و محل پیوست کام

حَنَکِ فَمى وَفَکّى وَمَنابِتِ اَضْراسى وَمَساغِ مَطْعَمى وَمَشْرَبى

(فـک بـالاى ) دهـان و آرواره ام و مـحـل بـیـرون آمـدن دنـدانـهـایـم و محل چشیدن خوراک و آشامیدنیها

یموَحِمالَةِ اُمِّ رَاءْسى وَبُلُوعِ فارِغِ حَباَّئِلِ عُنُقى وَمَا اشْتَمَلَ عَلیْهِ تامُورُ

و رشـتـه و عصب مغز سرم و لوله (حلق ) متصل به رگهاى گردنم و آنچه در برگرفته آن را

صَدْرى وَحمائِلِ حَبْلِ وَتینى وَنِیاطِ حِجابِ قَلْبى وَاءَفْلاذِ حَواشى

قفسه سینه ام و رشته هاى رگ قلبم و شاهرگ پرده دلم و پاره هاى گوشه و کنار

کَبِدى وَما حَوَتْهُ شَراسیفُ اَضْلاعى وَحِقاقُ مَفاصِلى وَقَبضُ

جگرم و آنچه را در بردارد استخوانهاى دنده هایم و سربندهاى استخوانهایم و انقباض

عَوامِلى وَاَطرافُِ اَنامِلى وَلَحْمى وَدَمى وَشَعْرى وَبَشَرى

عضلات بدنم و اطراف سر انگشتانم و گوشتم و خونم و موى بدنم و بشره پوستم

وَعَصَبى وَقَصَبى وَعِظامى وَمُخّى وَعُرُوقى وَجَمیعُِ جَوارِحى وَمَا

و عصبم و ساقم و استخوانم و مغزم و رگهایم و تمام اعضاء و جوارحم و آنچه بر اینها

انْتَسَجَ عَلى ذلِکَ اَیّامَ رِضاعى وَما اَقلَّتِ الاَْرْضُ مِنّى وَنَوْمى

بافته شده از دوران شیرخوارگیم و آنچه را زمین از من بر خود گرفته و خوابم

وَیَقَظَتى وَسُکُونى وَحَرَکاتِ رُکُوعى وَسُجُودى اَنْ لَوْ حاوَلْتُ

و بیداریم و آرمیدنم و حرکتهاى رکوع و سجود من (گواهى دهم ) که اگر تصمیم بگیرم

وَاجْتَهَدْتُ مَدَى الاَْعصارِ وَالاَْحْقابِ لَوْ عُمِّرْتُها اَنْ اءُؤَدِّىَ شُکْرَ

و بکوشم در طول قرون و اعصار بر فرض که چنین عمرى بکنم و بخواهم شکر

التماس دعای خیر




برچسب ها : فرازی از دعای برچسب ها : عرفه برچسب ها : فیض



 

 سلامت نیوز :همیشه کارشناسان و متخصصان علوم غذایی، مرغ و ماهی را بهترین جایگزین گوشت قرمز معرفی می‌کنند و ورود آن به برنامه غذایی خانواده را عادت مناسبی می‌دانند، اما موضوعی که کمتر به آن پرداخته می‌شود، نوع طبخ مرغ است که در عین تنوع بخشیدن به طعم، می‌تواند آن را سالم یا ناسالم کند‌.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ برخی افراد عقیده دارند بریان یا کنتاکی کردن مرغ بهترین روش طبخ است . تعدادی دیگر بر این باورند که تنها مرغ آب پز می تواند نیاز تغذیه ای روزانه را تامین کند. بعضی هم می گویند غذا باید خوشمزه باشد؛ حالا سوخاری، بریان، کبابی و آب پز فرقی نمی کند، اما متخصصان و کارشناسان کدام روش طبخ را تائید می کنند؟

گرچه گوشت سفید در مقایسه با گوشت گوسفند و گاو، آهن کمتری دارد و نباید به طور کامل با گوشت قرمز خداحافظی کرد، اما به دلیل چربی های اشباع و کلسترول کمتر می توان گوشت مرغ را یک منبع خوب پروتئین به همراه درصدهای مختلف ویتامین و املاح معدنی دانست و روزانه یا حداقل چهار بار در هفته سه تا چهار واحد از آن استفاده کرد . یک ران کامل یا نصف سینه مرغ تقریبا معادل چهار واحد گوشت است.

مرغ بریان بخوریم یا نخوریم؟

حتما مرغ های درسته به سیخ کشیده بریانی را که ظاهر تپل و سرحالی دارند و در هر ران آنها یک فلفل قرمز یا گوجه فرنگی قرار گرفته و درون شکمشان را با فلفل سبز به همراه ادویه تند و شور هندی پر کرده اند، دیده اید. این مرغ اگر سالم باشد و مرغ بریان خشکیده و مجدد گرم شده روز گذشته نباشد، روش طبخ سالمی دارد چون بدون حضور آب یا روغن مازاد پخته می شود.

نکته مهم آن که این مرغ چون به صورت درسته و همراه با قسمت های پرچرب همچون پوست، بال و گردن پخته می شود، حاوی کلسترول بیشتری بوده، بخصوص گوشت ران آن چرب تر از مرغ آب پز و کبابی است. این موضوع زمانی دردسرساز می شود که مرغ منتخب شما در سیخ های ردیف پایین دستگاه باشد و چربی آب شده مرغ های بالایی روی آن ریخته باشد. معضل دیگر، پوست و بال برشته شده مرغ بریان است که هرگز دور انداخته نمی شود و گاهی بر سر خوردن آن جنگ و دعوای مفصل، اما صمیمانه ای بین افراد خانواده به راه می افتد.

تحقیقات نشان داده است، داروهای آنتی بیوتیک یا آفت کش ها و فلزات سمی که به همراه دانه وارد جیره غذایی مرغ می شود، در بافت های لطیف و پرچرب همچون پوست مرغ تجمع می یابد و مصرف آن باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شده، حتی ریسک ابتلا به تومورهای سرطانی را افزایش می دهد . اگر هم احتمال تزریق هورمون در مرغ وجود داشته باشد، مصرف پوست آن عامل اصلی ایجاد کیست تخمدان، اختلال در باروری و رویش موهای زائد در بدن خانم ها و در آقایان آکنه های شدید پوستی، نارسایی درهورمون ها و مشکلات جنسی و در کودکان موجب اختلالات رفتاری و چاقی می شود .

به مرغ سوخاری نه بگویید

مرغ سوخاری یکی از اشتهابرانگیزترین غذاهایی است که شکل و بوی آن هر فرد سیری را گرسنه می کند . تصور به دندان کشیدن یک تکه مرغ سوخاری به همراه سیب زمینی برشته سس دار چیزی نیست که بشود براحتی از کنار آن گذشت، اما لازم است بدانید وقتی مرغ در حرارت روغن طبخ می شود بیشتر ویتامین ها بخصوص ویتامین های گروه B و اسیدهای آمینه ضروری آن ـ که عامل ترشح سروتونین، هورمون شادی بخش است ـ تخریب و برخی اسید های چرب آن اکسید و دیر هضم شده و قابلیت جذب پروتئین آن کاهش می یابد و دسترسی به مواد معدنی آن کم می شود.

همچنین شنیسل به علت پودر سوخاری افزوده شده به سطح آن نیاز به پخت طولانی تری دارد و حرارت زیاد روغن، باعث تغییر رنگ و قهوه ای شدن آرد سوخاری آن و ایجاد ماده ای سمی به نام آکریلامید می شود که به مرور زمان کبد را دچار نارسایی و اختلال می کند . این ماده به محض ورود به بدن تجزیه و با اثر روی DNA و با ایجاد جهش در ژن ها موجب بروز سرطان، انواع عفونت ها، ناباروری، تضعیف سیستم ایمنی و عوارض عصبی می شود .

این روش طبخ در مقایسه با سرخ کردن مرغ به طور مستقیم در روغن این مزیت را دارد که خمیر سوخاری تا حدودی از جذب روغن به داخل غذا جلوگیری می کند و از افت ارزش تغذیه ای محصول می کاهد . بنابراین در صورت استفاده از غذاهایی که حاوی پودر یا خمیر سوخاری است در زمان مصرف، لایه سوخاری را از روی غذا جدا کنید تا کالری کمتری دریافت کنید و از ترشح زیاد صفرا که ریسک ابتلا به سرطان روده را زیاد می کند، پیشگیری کنید .

مرغ آب پز خوب است اما ...

می گویند آب پز کردن یکی از سالم ترین روش های طبخ مرغ است ، اما باید بدانید اگر دما و زمان آب پز کردن زیاد باشد، آب جوش دیواره محکم سلول های بافت مرغ را سست کرده، مواد مغذی بخصوص ویتامین های B، C و برخی املاح خارج و وارد آب شده، بتدریج تخریب حرارتی در آب ایجاد می شود ، به طوری که آب مرغ هم خاصیت چندانی نخواهد داشت . از سوی دیگر اگر نمک در مراحل اولیه طبخ، زمانی که مرغ خام است به آن افزوده شود، باعث خروج سریع آب و ویتامین های مرغ شده، آن را دیرپز می کند . از طرفی ید نمک که عاملی برای تنظیم ترشح غده تیروئید است و به رشد مغزی کودکان کمک می کند، در همان ساعات اولیه پخت تبخیر و از ظرف خارج می شود ، بنابراین مرغ را با حرارت ملایم در مقدار کمی آب با فشار زودپر بپزید و نمک آن را در دقایق پایانی پخت یا سر سفره بیفزایید . در این صورت مرغ آب پز نسبت به مرغ بریان و سوخاری بخوبی مغز پخت شده، پروتئین های آن کمتر دستخوش تغییر قرار می گیرد و کیفیتش تا حدودی حفظ خواهد شد .

ناگفته های مرغ کبابی

مرغ کبابی به دلیل آن که در شیره خود پخته می شود، در مقایسه با مرغ آب پز و سوخاری ارزش غذایی بالاتری دارد و نسبت به مرغ بریان کم چرب تر است ، اما موضوع مهم دود چوب یا زغالی است که به بافت مرغ نفوذ کرده، موجب خوش عطر و طعم شدن آن می شود . بر اساس تحقیقات انجام شده، این دود مشکوک به ترکیبات سرطانزاست . البته کبابی کردن مرغ روی باربکیوی برقی یا اجاق گاز خطرات ناشی از زغال را ندارد ولی نباید ترکیبات سمی گاز شهری را هم از یاد برد . مساله مهم تر آن که حرارت ناشی از برق، زغال یا گاز به سرعت سطح کباب را می سوزاند و احتمال ناپز ماندن مغز مرغ بسیار زیاد است . در ضمن توصیه     می شود از مصرف قسمت های سوخته غذاهای کبابی بپرهیزید، چرا که به کبد، عضو سم زدای بدن آسیب می رساند و آن را تنبل می کند .








صفحات :
|  1  2  >  |