برای هر زنی کار کردن در خارج از خانه و مراقبت و نگهداری از خانه و خانواده کار سختی است. برا هرکس کار کردن در ساعاتی خارج از خانه با خستگی همراه است و نیاز به استراحت در زنان شاغل بیش از دیگر زنان است، از طرفی اکثر زنان شاغل به دلیل تحرک کمتر با اضافه وزن و عدم تناسب اندام روبرو هستند و کمبود وقت اجازه ورزش و تحرک بیشتر را به آنها نمیدهد بنابر این برای این خانمهای شاغل بهترین راه برای رسیدن به تناسب اندام رعایت تکنیکهای غذایی است که در این مطلب به آنها اشاره میکنیم.

 

نوشیدن آب فراوان : نوشیدن مقدار فراوان آب در فواصل منظم هنگام کار به شما احساس نشاط و شادی میدهد. به عنوان یک نوشیدنی سالم در کنار آب میتوانید از چای سرد، شربت آبلیمو و مقدار کمی آبمیوه نیز استفاده کنید.

 

تنظیم برنامه غذایی بر اساس ساعت کار: یک صبحانه سالم و سرشار از غلات و میوه و شیر بهترین گزینه برای یک خانم کارمند محسوب میشود. هرگز بدون صبحانه روز خود را آغاز نکنید.به عنوان میان وعده میوه ها بهترین گزینه هستند، هنگام ناهار از غذاهای کم کالری استفاده کنید و سعی کنید کالری دریافتی روزانه شما با میزان فعالیتتان هماهنگی داشته باشد.

 

مصرف میان وعده های خود را کنترل کنید: هرگز از میان وعده های پر کالری و چرب استفاده نکنید. بهترین انتخاب برای میان وعده مغزها، بیسکوئیت و یا میوه است. از بستنی و چیپس و کرانچی ها به عنوان میان وعده استفاده نکنید. بهتر است میان وعده های شما سبک و مقوی باشد.

 

با استرس غذا نخورید: اکثر زنان عنوان میکنند که پرخوری عصبی علت اصلی چاقی آنهاست و در زمان استرس و ناراحتی و موقعیتهای عصبی اشتهای کاذب و ولع خوردن شیرینی جات در اکثر زنان گزارش شده است. بهتر است در این مواقع به جای خوردن به کارهای دیگری مثل مطالعه، صحبت با دوستان و یا نوشیدن چند لیوان آب مشغول شوید.

 

شام را حذف نکنید: شما به عنوان یک زن شاغل نیاز به انرژی مضاعف دارید. حذف کردن شام برای رسیدن به تناسب اندام کار اشتباهی است. بهتر است زمان شام خوردن را قبل از ساعت 7 شب قرار دهید و یک وعده غذای سالم و سبک به عنوان شام میل کرده و انرژی روز بعد خود را ذخیره کنید.

 

 

تهیه و گردآوری : گروه سلامت پرداد / دهقان