سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
 
آمار وبلاگ
  • کل بازدید: 151242
  • بازدید امروز: 7
  • بازدید دیروز: 2
  • تعداد کل پست ها: 78
درباره
دینا[187]

اگر چراغ امید در دل ما روشن نباشد حتی یک گام هم نمی توانیم جلو برویم. رحمت خدا، وسیع است، همه ی آفریده هایش را دوست دارد، بدانیم که او همراه و پشتیبان ماست. اگر همه ی سختی های زندگی بر ما فرود آید، باز هم به امید او حرکت می کنیم، زیرا قدرت خدا از همه چیز و همه کس بالاتر است.

جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
صفحات اختصاصی
لوگوی دوستان
تدبر در قرآن
آیه قرآن
کاربردی
داستان روزانه



ابر برچسب ها

        کارشناسان تغذیه همواره توصیه می‌کنند که استفاده از فرآورده‌های طبیعی و محصولات گیاهی بهترین روش برای جوانتر و شاداب‌ تر ماندن پوست و کاهش چین و چروک های صورت است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل  این کارشناسان در مقاله جدید فهرستی از این محصولات طبیعی  را ارائه کرده‌اند که استفاده از آنها روند پیروی پوست را به تعویق می اندازد و چهره را جوانتر نگه می دارد .

این محصولات طبیعی عبارتند از :

سبزیجات با برگ‌های بزرگ و سبزرنگ مانند اسفناج و کاهو که منابع غنی ازلوتین و زیاکزانتین‌ هستند.

مطالعات نشان می‌دهد که مواد غذایی غنی از ایندو نوع آنتی‌اکسیدان خطر ابتلا به عارضه تحلیل نقطه ماکولار چشم ناشی ازافزایش سن را کاهش می‌دهند و همچنین با مقابله با رادیکال‌های آزاد از آسیب دیدن پوست جلوگیری می‌کنند

تمشک آبی نیز سرشار ازآنتی‌اکسیدان‌هایی است که مانع از پیری زودرس می‌شوند و در عین حال از بروزسرطان نیز جلوگیری می‌کنند. همچنین آنتوسیانین‌های موجود در تمشک آبی برای مقابله با استرس اکسیدیته که یکی از عوامل مهم پیری است ، مفید است .

- ریشه‌های خوراکی زرد و نارنجی رنگ مانند هویج سرشار از بتاکاروتن هستند. این سوپر آنتی اکسیدان‌ها نیز برای حفظ سلامت پوست و چشم‌ها موثرند.  

سیب زمینی شیرین و کدو حلوایی نیز از این جمله منابع غذایی هستند.

کلم بروکلی نیز به دلیل دارا بودن یک آنتی‌اکسیدان قوی موسوم به کورستین خاصیت ضد التهابی بالایی دارد و با فاکتورهای ایجاد کننده پیری مقابلهمی‌کند.

تخم‌ مرغ ارگانیک نیز در پیشگیری از پیری زودرس مفید است. هر عدد تخم‌ مرغ حاوی 9 اسید آمینه ضروری و همچنین غنی از پروتئین‌ها وویتامین D طبیعی است که مصرف انواع سالم و غیر آلوده آن به صورت خام در حفظ جوانی و شادابی پوست موثر است .

آلوئه ‌ورا نیز خواص ضد پیری فوق‌العاده‌ای دارد و مکملی مناسب برای دوران سالمندی است. آب این گیاه پوست را ترمیم می‌کند و حتی آثار پیری پوست را از بین می‌برد.

مصرف آب آلوئه‌ ورا باعث کاهش چروک‌های عمیق پوستی می‌شود و خاصیت انعطاف پذیری پوست را افزایش می دهد .

سیر نیز حاوی آنتی‌ اکسیدانی قوی موسوم به آلیوم است که در مقابله با مولکول‌های مضر رادیکال آزاد، حفظ سلامت پوست وتقویت سیستم دفاعی بدن بسیار مفید و موثر است




برچسب ها : گوناگون



    دام های شیطان رجیم  
 

      شیطان از جنس جن است واز آتش خلق شده است و قبل از اینکه از بهشت رانده شود خدا را بسیار عبادت می کرد به همین دلیل عزازیل نام گرفت .
حضرت علی علیه السلام فرمودند : شیطان هفتادهزار سال خدا را عبادت کرد وفقط یک نماز دو رکعتی او چهارهزار سال طول کشید وقتی خدا انسان را از خاک آفرید ودرآن روح دمید به تمام ملائکه دستور داد که به آدم سجده کنند همه سجده کردند به جزابلیس .
شیطان به خدا گفت : من هفتاد هزار سال تو را عبادت کرده ام و خودت فرموده ای که هرکس مرا عبادت کند عبادتش را بی نتیجه نمی گزارم وعوضش را به اومیدهم .
خداوند فرمود: هرچه در دنیا بخواهی به تو عطا میکنم ، شیطان گفت

اول اینکه :اجازه بدهی تا قیامت زنده بمانم ، خداوند فرمود:تا آنروز تو را مهلت میدهم .

 دوم اینکه :در مقابل هر یک از فرزندان آدم دو فرزند به من عطا کنی که برای هریک از اولاد آدم دو فرزند را مسلط کنم که آنها را به گمراهی بکشانند.خداوند بازهم قبول کرد .

 سوم اینکه :از تو میخواهم ما را در بدن اولاد آدم همچون خون جریان دهی که از هر جای بدن بتوانیم او را به معصیت بکشانیم.

چهارم اینکه :میخواهم اولاد آدم ، ما رانبینند ولی ما آنها را ببینیم.

 پنجم اینکه :میخواهم به من قدرتی دهی که به هر شکلی که میخواهم در آیم و هرکجا که میخواهم بروم .

ششم اینکه :میخواهم تا دم مرگ پیش اولاد آدم باشم (یعنی حتی وقتی ملک الموت برای قبض روح به سراغ انسان می آید شیطان هم حاضر باشد وانسان را وسوسه کند) امام محمد باقر علیه السلام فرمودند: هنگامی که انسان در حال جان کندن است ، خیلی تشنه می شود ودر آن هنگام شیطان با یک لیوان آب می آید و می گوید اگر برمن سجده کنی و کافر شوی این آب را به تو میدهم ، وقتی شیطان نا امید می شود آب رامی ریزد ومی گوید من از تو بیزارم ومی رود.

هفتم اینکه :مرا بر قلب اولاد آدم مسلط گردانی تا او را وسوسه کنم .

      خداوند در پایان می فرماید : تمام خواسته هایت را برآورده میکنم ولی هرکس پیرو تو باشد اورا با تو به جهنم میفرستم ، بعد شیطان گفت : ای خدا به عزت وجلالت که همه انسانها را گمراه میکنم مگر عده معدودی که بندگان خاص تو هستند ، سپس گفت : حالا که مرا بیرون میکنی جائی برای زندگی کردنم معین کن . خداوند فرمود: تو را در حمام ها وهر کجائیکه محل رفت و آمد مردم است قرار میدهم . شیطان گفت: غذای من چه باشد ؟خداوند فرمود: سر سفره ای که نام من (بسم الله الرحمن الرحیم) برده نشود بنشین باآنها که همچون حیوان گرسنه هستند غذا بخور .
حضرت امام محمد باقر علیه السلام در این باره میفرمایند : اگر اول غذا یادتان رفت بسم الله بگوئید آخر غذا بگوئید هرچه خورده برگرداند .
بعد شیطان گفت : من احتیاج به آب دارم خداوند فرمود: آب تو شراب وهرچیزمست کننده باشد ، بعد گفت برای من کتابی قرار بده ، خداوند فرمود : کتاب تو وشم)  خال کوبی ها وکتابهای سحر وجادو) . اولین کسیکه سحرو جادو را به انسان آموخت شیطان بود ، بعد شیطان گفت : برای من حدیثی قرار بده ، خداوند فرمود: حدیث تودروغ است . بعد گفت برای من دام ووسیله شکار قرار بده ، خداوند فرمود: زنان را وسیله صید و به دام انداختن مردم قرار دادم ،...

روزی حضرت محمد صلی الله علیه وآله شیطان را درمسجدالحرام دید، پیش او رفت و به او فرمود: ای ملعون چرا ناراحتی ؟
شیطان گفت : چونکه اینهمه تلاش میکنم که مردم را گمراه کنم ولی تو در قیامت از آنها شفاعت میکنی وتمام زحمات مرا به هدر میدهی بهمین خاطر با تو دشمنم،
حضرت فرمودند: از امتم چرا ناراحتی ؟ شیطان گفت : امت تو خصوصیاتی دارند که امتهای دیگرندارند:
وقتی همدیگر را می بینند به یکدیگردست میدهند و تا دستهایشان از هم در نیامده گناهانشان بخشیده میشود.  وقت یمیخواهند غذا بخورند ،بسم الله می گویند ومن دیر نمی توانم غذا بخورم وگرسنه می مانم· بعد از غذا الحمدلله میگویند.
وقتی اسم تو می آید بلند بلند صلوات ختم می کنند و آنقدر ثواب آن زیاد است که من فرار میکنم .
وقتی میخواهند کاری بکنندانشاء الله میگویند و من دیگر نمیتوانم در آن کار دخالت کنم وآنها را برهم زنمصدقه میدهند ؛ وقتیصدقه میدهند ، هم گناهانشان آمرزیده می شود وهم هفتاد نوع بلا را از خود دور میکنند به همین دلیل حضرت نبی اکرم فرمودند: وقتی انسان دستش را در جیبش میکند تا صدقه دهد هفتاد شیطان دست او را میگیرند تا او را منصرف نمایند.
آنان که قرآن میخوانند ودر خانه های که قرآن خوانده شود جائی برای من نمی ماند چون در آن خانه ملائکه رفت و آمد میکنند.
مرا زیاد لعنت میکنند و با هر لعنت یک زخم بر بدنم می افتد و تا زمانی که آن شخص را به گمراهی نکشانم آن زخم خوب نمیشود· هنگامیکه گناه میکنند سریع توبه می کنند و زحمات مرا به هدر می دهند.
عطسه میکنند والحمدلله می گویند حضرت فرمودند : عطسه از طرف خداوند و خمیازه از طرف شیطان است و وقتی عطسه می کنید باید الحمدلله بگوئید.
وقتی انسان نماز میخواند شیطان ازاو دور می شود به خصوص اگر سجده طولانی باشد شیطان از روی ناراحتی فریاد میکشد.
حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: هرکس نماز نخواند از شیطان پست تراست .چون شیطان یک خطا کرد و آن هم اینکه بر آدم سجده نکرد ولی انسان اگر نمازنخواند برای خدا سجده نمی کند . حضرت محمد صل الله علیه وآله فرمودند: مجوز عبور ازپل صراط نماز است وفرمودند : اگر نماز مؤمن قبول شود بقیه اعمال او نیز قبول است.
فرشتگان شب پیش انسان هستند واعمال شب را می نویسند هنگامی که اذان صبح را میگویند فرشتگان شب می روند وجای خود را به فرشتگان روز میدهند پس اگر نماز صبح را اول وقت بخوانیم در دو پرونده ثبت می شود و آخرین عمل که همین نماز صبح است فرشتگان شب می نویسند واولین نمازی که در پرونده صبح ثبت میشود همین نماز صبح است .
امام صادق علیه السلام فرمودند : از صفات مؤمن اینست که بسم الله الرحمن الرحیم را در نماز بلند بگوید، و هرکس بعد از تکبیر نماز قبل از شروع حمد اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بگوید به اندازه هر مویی که در بدن اوست هزار حسنه برای اومینویسند .
پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: هرکس بعد ازنماز تسبیحات حضرت زهراسلام الله علیها بگوید بخصوص اگر با انگشتان بشمارد همان دستهایش او را در روزقیامت شفاعت میکند.

 

 







اگر حسابی اعصاب ‌تان به هم ریخته، موز بخورید

زمانی که دیدید دکمه‌های لباس‌ تان درست بسته نمی‌شوند، بروید سراغ موز. تحقیقات نشان داده یک موز متوسط 105 کالری و فقط 14 گرم قند دارد. همین مقدار شما را سیر کرده و قند خون را به شکل ملایمی بالا می‌برد. در ضمن همین موز 30 درصد ویتامین B6  مورد نیاز روزانه را تامین می‌کند. این ویتامین باعث می‌شود مقدار سروتونین تولید شده مغز اندکی افزایش یافته و توان مقابله با شرایط دشوار و اضطراب‌ها را در شما افزایش می‌دهد.

اگر می‌ خواهید کلیه تان سنگ نسازد، زرد‌آلو بخورید

هشت عدد زرد‌آلوی خشک حاوی 2 گرم فیبر و فقط 3 میلی‌گرم سدیم و 325 میلی‌گرم پتاسیم است که همه این‌ها کمک می‌کنند مواد معدنی در ادرار تجمع پیدا نکرده و از تشکیل سنگ‌های اگزالات کلسیم جلوگیری شود. این سنگ‌ها شایع‌ترین نوع سنگ‌های کلیوی هستند. برای در امان ماندن از سنگ کلیه به‌خصوص اگر سابقه‌اش را دارید بقیه میان وعده‌ها را حذف کنید و برگه زردآلو بخورید.

اگر فشار خون‌تان بالاست، کشمش بخورید

60 عدد کشمش تقریبا می‌شود یک مشت پر که حاوی یک گرم فیبر و 212 میلی‌گرم پتاسیم است که هر دو برای کنترل فشار خون بالا در قالب یک رژیم غذایی توصیه می‌شوند. مطالعات متعددی نشان داده که پلی‌فنل‌های موجود در مواد‌غذایی مشتق از خانواده انگور مثل همین کشمش و آب انگور در حفظ سلامت قلبی عروقی تاثیر بسزایی دارند که کاهش فشار خون از آن جمله است.

اگر از سروصدای معده رنج می‌برید، ماست بخورید

یک فنجان و نیم ماست طبیعی (کم‌چرب/پروبیوتیک) غذا را به شکل موثری از دستگاه گوارش عبور می‌دهد. از سوی دیگر ماست‌های پروبیونیک قابلیت هضم غذا به‌ویژه لبنیات و حبوبات را در روده‌ها بهبود می‌بخشند. همان‌طور که می‌دانید این غذاها عامل ایجاد گاز در دستگاه گوارشی هستند و در نتیجه با خوردن ماست از این مزاحمت دور می‌مانید.

اگر بیش از حد سرفه می‌کنید، عسل بخورید

در مطالعه‌ای که توسط دانشمندان آمریکایی انجام گرفته، مشخص شده 2 قاشق چای‌خوری عسل قهوه‌ای و غلیظ بسیار موثرتر از داروهای بدون نسخه ضد‌سرفه، شدت و دفعات سرفه‌های شدید را در کودکان کاهش می‌دهد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل و عوامل ضد‌میکروبی موجود در آن التهاب بافت‌های گلو را کاهش داده و بیمار را آرام می‌کند. البته به شرطی که عسل واقعا طبیعی باشد!

اگر همیشه احساس خستگی می‌کنید، فلفل دلمه‌ای قرمز بخورید

فلفل دلمه‌ای قرمز غنی از ویتامین C است. مطالعات نشان داده، ویتامین C بهترین ماده برای مقابله با استرس‌هایی است که به واسطه رادیکال‌های آزاد ایجاد می‌شوند. از سوی دیگر ویتامین C در عین برطرف کردن خستگی، نقشی اساسی در سوخت و ساز آهن برعهده دارد که به بدن کمک می‌کند اکسیژن بیشتری وارد جریان خون شود. کمبود اکسیژن یکی از اصلی‌ترین دلایل خستگی و ضعف بدنی است.

اگر می‌ترسید سرطان معده بگیرید، کلم بخورید

مطالعه‌ای که در سال 2002 در دانشگاه جانز‌هاپکینز صورت گرفته نشان داده، یک ترکیب بسیار قدرتمند موجود در کلم به نام سولفورافان، هلیکو‌باکتر پیلوری(باکتری عامل زخم معده و روده) را پیش از ورود به دستگاه گوارش تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد و از کار می‌اندازد و حتی شاید در پیشگیری از ایجاد سرطان‌های دستگاه گوارش هم موثر باشد. یک فنجان پر از کلم 34 کالری دارد و 3 گرم فیبر و 75 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می‌کند.

اگر مشکل سخت دارید، انجیر بخورید

4 عدد انجیر خشک 3 گرم فیبر دارد که باعث تنظیم حرکات روده بزرگ و دفع بهتر می‌شود. خوردن این میوه باعث پیشگیری از عود مجدد هموروئید می‌شود. همچنین این مقدار انجیر 5 درصد پتاسیم و 10 درصد منگنز مورد نیاز روزانه را تامین می‌کند.

اگر دارای مشکلات شکمی هستید، ریحان بخورید

مطالعات نشان داده، ماده شیمیایی اوژنول موجود در ریحان باعث از بین رفتن و پیشگیری دل درد، حالت تهوع، کرامپ‌های شکمی یا اسهال می‌شود. علت این موضوع از بین رفتن برخی از باکتری‌ها از جمله سالمونلا و لیستریا توسط اوژنول است. اوژنول یک ماده ضد‌اسپاسم است که می‌تواند باعث بهبود کرامپ‌های شکمی شود. هر طور که دوست دارید ریحان را بخورید.

اگر دچار کم‌خوابی هستید، گوشت بوقلمون بخورید

حدود 85 گرم گوشت بوقلمون تقریبا حاوی کل تریپتوفان مورد نیاز روزانه بدن است. اسید آمینه تریپتوفان ماده‌ای ضروری است که باعث تولید سروتونین و ملاتونین می‌شود که هر دوی این‌ها باعث تنظیم خواب می‌شوند. مطالعات نشان داده افرادی که از بی‌خوابی یا کم‌خوابی رنج می‌برند دچار کمبود تریپتوفان هستند.

اگر می‌خواهید از کسالت دور شوید، ماهی تن بخورید

85 گرم از ماهی تن کنسرو شده حاوی حدود 800 میلی‌گرم امگا3 است. محققان معتقدند، امگا3 باعث رفع کسالت روحی و پیشگیری از اضطراب و بالارفتن روحیه می‌شود. اسیدهای چرب موجود در ماهی، توسط متخصصان تغذیه با عنوان درمانی موثر برای افسردگی توصیف شده است. خوردن ماهی تن با مقدار کمی نان تاثیر بهتری دارد چون کربوهیدرات موجود در نان، سروتونین خون را افزایش داده و باعث بهبود روحیه و دور شدن احساس کسالت می‌شود.

اگر همیشه از حالت تهوع رنج می برید، چای زنجبیلی بخورید

مطالعات متعددی نشان داده، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل، نصف قاشق چای‌خوری ریشه خرد شده زنجبیل یا یک فنجان چای زنجبیل باعث کاهش حالت تهوع ناشی از بیماری حرکت و حالت تهوع سفر و بارداری می‌شود. محققان هنوز به‌درستی نمی‌دانند چه ماده‌ای در زنجبیل باعث سرکوب حالت تهوع می‌شود اما به‌هرحال این ماده بی‌خطر بوده و فاقد عوارض جانبی معمول داروهای ضد‌تهوع است.

اگر دچار سوزش معده هستید، چای بابونه بخورید

چای بابونه باعث بهبود التهاب، اسپاسم و گاز دستگاه گوارش می‌شود. 2 قاشق چای‌خوری بابونه را به‌مدت 20 دقیقه در آب جوش دم کنید و کمی که خنک شد میل کنید. برای برطرف شدن این مشکل لازم است چند بار در روز چای بابونه بخورید.

 







 

تمام چیزهایی که از تاریخ تولد دستگیر شما میشود!
روانشناسان شخصیتی بر این عقیده اند که تاریخ تولد ،شما را از آن چیزی که میخواهید باشید دور نمیکند؛ بلکه مانند رنگی است که نوع آن و زیباییش برای افراد مختلف متفاوت است.
به مثال زیر توجه کنید:
فرض میکنیم که شما متولد 29 اردیبهشت 1364 هستید.اردیبهشت ماه دوم سال است،پس:
9=8+1=18=1+3+9+5=1395=29+2+1364
شماره تولد9 است و اکنون میتوانید آنچه را که مربوط به این شماره است با خود مطابقت دهید.

1)خالق و مبتکر
یک ها پایه و اساس زندگی هستند. همیشه عقاید جدید و بدیع دارند و این حالت در آنها طبیعی است.همیشه دوست دارند تمامی کارها و مسائل بر حول محوری که آنها میگویند و تعیین میکنند در گردش باشد و چون مبتکر هستند، گاهی خودخواه میشوند.
با این حال یکها به شدت صادق و وفادارند و به خوبی مهارتهای سیاسی را یاد میگیرند.
همیشه دوست دارند حرفهای اول را بزنند و غالباً رهبر و فرمانده هستند، چون عاشق این هستند که بهترین باشند .در استخدام خود بودن و برای خود کار کردن ،بزرگترین کمک به آنهاست؛ ولی باید یاد بگیرند که ممکن است عقاید دیگران بهتر باشد و باید با رویی باز آنها را بشنوند.

2)پیام آور صلح
دوها سیاستمدار به دنیا می آیند. از نیاز دیگران خبر دارند و غالباً پیش از دیگران به آنها فکر میکنند . اصلاً تنهایی را دوست ندارند.
دوستی و همراهی با دیگران برایشان بسیار مهم است و میتواند آنها را به موفقیت در زندگی رهنمون سازد.اما از طرف دیگر چنانچه در دوستی با کسی احساس ناراحتی کنند، ترجیح میدهند تنها باشند.از آنجایی که ذاتاً خجالتی هستند باید در تقویت اعتماد به نفس خود تلاش کنند و با استفاده از لحظه ها و فرصتها آنها را از دست ندهند.

3)قلب تپنده زندگی
سه ها ایده آلیست هستند.بسیار فعال، اجتماعی، جذاب، رمانتیک و بسیار بردبار و پر تحمل. خیلی کارها را با هم شروع میکنند اما همه آنها را پیگیری نمی کنند. دوست دارند که دیگران شاد باشند و برای این کار تمام تلاش خود را به کار میگیرند. بسیار محبوب، اجتماعی و ایده آلیست هستند، اما باید یاد بگیرند که دنیا را از دید واقع گرایانه تری هم میتوانند ببینند.

4)محافظه کار
چهارها بسیار حساس و سنتی هستند. آنها عاشق کارهای روزمره، روتین و پیرو نظم انضباط هستند و تنها زمانی وارد عمل میشوند که دقیقاً بدانند چه کاری باید انجام دهند. به سختی کار و تلاش میکنند.عاشق طبیعت و محیط خارج از خانه هستند. بسیار مقاوم و با پشتکار هستند. اما باید یاد بگیرند که انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند و با خود مهربان تر باشند.

5)ناهماهنگ با جماعت
پنج ها جهانگرد هستند و کنجکاوی ذاتی، خطرپذیری و اشتیاق سیری ناپذیر آنها به جهان هستی و دیدن محیط اطراف خود، غالباً برایشان دردسرساز میشود.آنها عاشق تنوع هستند و دوست ندارند مانند درخت در یک جا ثابت بمانند.
تمام دنیا مدرسه آنهاست و در هر موقعیتی به دنبال یادگیری هستند.سؤالات آنها هرگز تمام نمیشود.آنها به خوبی یاد گرفته اند که قبل از اقدام به عمل، تمام جوانب کار را سنجیده و مطمئن شوند که پیش از نتیجه گیری، تمامی حقایق را مدنظر قرار داده اند.

6)رمانتیک و احساساتی
شش ها ایده آلیست هستند و زمانی خوشحال میشوند که احساس مفید بودن کنند.یک رابطه خانوادگی بسیار محکم برای آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.اعمالشان بر تصمیم گیری هایشان مؤثر است و آنها حس غریبی برای مراقبت از دیگران و کمک به آنها دارند.
بسیار وفادار و صادق بوده و معلمان بزرگی میشوند.عاشق هنر و موسیقی هستند. دوستانی صادق و در دوستی ثابت قدم هستند. شش ها باید بین چیزهایی که می توانند آنها را تغییر دهند و چیزهایی که نمی توانند، تفاوت قائل شوند.

7)عاقل و خردمند
هفت ها جستجوگر هستند. آنها همیشه به دنبال اطلاعات پنهان و مخفی بوده و به سختی اطلاعات به دست آمده را با ارزش حقیقی آن می پذیرند.احساسات هیچ ارتباطی با تصمیم گیری های آنها ندارد. با اینکه در مورد همه چیز در زندگی سؤال میکنند ،اما دوست ندارند مورد پرسش واقع شوند و هیچ گاه کاری را ابتدا به ساکن با سرعت شروع نمیکنند و شعار آنها این است که به آرامی میتوان مسابقه را برد.
آنها فیلسوف های آینده هستند، طالبان علم که به هر چه می خواهند می رسند و سؤال بی جواب ندارند.مرموز هستند و در دنیای خودشان زندگی می کنند و باید یاد بگیرند در این دنیا چه چیزی قابل قبول است و چه چیزی نه!

8)آدم کله گنده
هشت ها حلال مشکلات هستند. اساسی و حرفه ای سراغ مشکلات رفته و آن را حل میکنند. قضاوتی درست دارند و بسیار مصمم هستند. طرح ها و نقشه های بزرگی دارند و دوست دارند زندگی خوبی داشته باشند.مسئولیت افراد را بر عهده میگیرند و مردم را با هدف خاص خود می بینند.با شرایط ویژه ای این امکان را به وجود می آورند که دیگران همیشه آنها را رئیس ببینند.

9)اجراکننده و بازیگر
نه ها ذاتاً هنرمند هستند. بسیار دلسوز دیگران و بخشنده بوده و آخرین پول جیب خود را نیز برای کمک به دیگران خرج می کنند. با جذابیت ذاتیشان اصلاً در دوست یابی مشکلی ندارند و هیچ کس برای آنها فرد غریبه ای به حساب نمی آید.
در حالات مختلف شخصیتهای متفاوتی از خود بروز می دهند و برای افرادی که اطرافشان هستند، شناخت این افراد کمی دشوار به نظر می رسد. آنها شبیه بازیگرانی هستند که در موقعیت های مختلف رفتارهای متفاوتی را نشان می دهند. افرادی خوش شانس هستند، اما خیلی وقتها از آینده خود بیمناک و نسبت به آن هراسان هستند .آنها برای موفقیت باید به یک دوستی و عشق دو جانبه که میتواند مکملشان در زندگی باشد دست یابند.







 

رابطه رنگ میوه ها با خواصشان

در اولین قدم این رنگ اشیا است که شما را به طرف آن شیء جذب و یا از آن دور می‌کند. در واقع احساس آرامش، لذت ،ناراحتی، تنش، صلح و دوستی و همه و همه در پرتو رنگ‌هاست. رنگ‌ها تمامی محیط ما و حتی خود ما را نیز تسخیرکرده‌اند و در تمام جسم جان و روح ما تاثیر گذارند. مثلا در مورد رنگ سیب سرخ وزیبا علاوه بر لذتی که از رنگ آن در هنگام خوردن می‌بریم و در ما احساس شادابی ونشاط ایجاد می‌کند،در خواصش نیز تاثیر فراوانی دارد. تمامی سبزیجات و میوه‌هایی که روزانه مصرف می‌کنید با توجه به نوع رنگشان منافع خاصی برای شما دارند. شاید تعجب کنید،اما فراموش نکنید که رنگ‌ها بر همه وجود ما و در تمامی جوانب نفوذ دارند و اینهم یک روش نفوذی آنهاست.

رنگ سبز
رنگی ‌است آرامش بخش و با دیدن این رنگ شما احساس آرامش می‌کنید و از وجودش لذت می‌برید وجالب اینجاست که همین رنگ زیبا و آرامش بخش علاوه بر این که شما را در ظاهر جذب می‌کند و شما از آن لذت می‌ برید خواص درمانی بسیاری نیز دارد و برای جسمتان مفیداست. در واقع هر چیز سبزی که شما می‌بینید این خاصیت را داراست و این در موردمیوه‌ها و سبزیجات سبز رنگ نیز صادق است.این رنگ برای افراد عصبی و نا ‌آرام بسیارمفید است.رنگ سبز خاصیت ضد عفونی‌کننده‌ دارد و مناسب برای بیماری‌های قلبی عروقی وبیماری‌های روده‌‌ای (یبوست)‌،معده (سوء‌هاضمه،زخم معده و…)،کلیه (سنگ کلیه وناراحتی‌های مجاری ادراری)‌، ریه (مشکلات تنفسی،آسم و …) و رحم می‌باشد.
این رنگ برای درمان زخم‌های عمیق سوختگی‌های شدید نیز موثر است.این خواص در میوه‌ها وسبزیجاتی که سبز رنگ هستند به وفور یافت می‌شود. تحقیقات نشان داده میوه‌ها وسبزیجات سبز رنگ خاصیت ضدعفونی‌ کنندگی دارند و در هضم غذا و جذب آن موثرند
.
میوه‌ها و سبزیجات سبز رنگ برای افرادی که از بیماری‌های عصبی رنج می‌برند توصیه شده است. سبزیجات سبز رنگ همچنین در درمان زخم‌های عمیق و سوختگی ‌هاو بیماری‌ های ریوی و کلیوی بسیار موثر است و در بهبود بیماری‌های قلبی مصرف فراواندارد.مثلا جعفری دارای خواص ضد عفونی‌ کننده خون و دستگاه گوارش می‌باشد. جعفری موجب تحریک عضلات روده و رحم می‌شود و مناسب برای معده و هضم غذاست. برگ این گیاه مناسب برای زخم‌های عمیق است و جوشانده آن مناسب برای بیماری‌های کلیوی و مجاری ادراراست.

انگور سبز
این میوه مناسب برای بیماری‌های اعصاب است.مواد غذایی موجود در انگور به هضم غذا و جذب آن در معده کمک فراوانی می‌کند و در درمان بیماری‌های سوءهاضمه،سل ریوی،مشکلات کلیوی (سنگ کلیه)‌ و یبوست کمک فراوانی می‌کند.همچنین باعث دفع سموم و مواد زائد ازبدن می‌شود.آب انگور مغذی عضله قلب است.انگور اختلالات قلبی حاصله از ازدیاد فشارخون را از بین می‌برد و دارای اثر تقویت‌ کننده قلب است.
انگور موجب ازدیاد ترشح صفرا می‌شود و عمل هضم را تحریک و تسریع می‌بخشد و تخمیرهای روده‌ای را کاهش می‌دهد

کاهو
کاهو دردرمان تپش قلب و سرفه و مشکلات ریوی موثر است.همچنین آرام‌ کننده اعصاب است. کاهوبرای دفع مواد زاید در روده‌ها و جلوگیری از یبوست مناسب است.از جوشانده کاهومی‌توان برای درمان سوختگی‌ها و زخم‌ها استفاده کرد.

لوبیا سبز
از لوبیا سبز برای درمان کسالت‌های شدید کلیوی استفاده می‌شود.این سبزی همچنین در درمان بیماری‌های قلبی نیز موثراست.وجود فسفر در لوبیا برای اعصاب مفید است.خرده شده و یا پوره شده دانه لوبیا به عنوان ضماد برای مواضع سوختگی و سایر التهابات پوستی و زخم‌ها موثر است.

ترخون

ترخون به دلیل داشتن اسانس‌های معطر در خود مجاری دستگاه گوارشی را ضدعفونی می‌کند و محرک مناسبی برای معده به شمار می‌رود.این سبزی برای بیماری‌های رحم و تسهیل جریان خون قاعدگی بسیار موثر است .

رنگ قرمز
رنگی‌است محرک و اشتهاآور.رنگی پرانرژی که همین خصوصیات در مواد غذایی قرمز رنگ هم دیده می‌شود.معمولا ما برای خوردن خوراکی‌هایی با رنگ قرمز بسیار راغب هستیم.
این رنگ و در واقع میوه‌ها وسبزیجات‌ قرمز رنگ علاوه بر این که افزایش‌ دهنده اشتها هستند،برای افراد کم خون وافرادی که کمبود آهن دارند بسیار مناسب است.همچنین در درمان عفونت‌‌ها و سوختگی‌های شدید بسیار موثر است و معمولا این ‌گونه میوه‌ها و سبزیجات در درمان بیماری‌‌های ریوی،مشکلات روده (یبوست)‌ و رحم به کار برده می‌شود.مواد غذایی قرمز رنگ بسیار پرانرژی بوده و در تقویت قلب و افزایش فشار خون و غلظت خون بسیار مفید و تقویت‌ کننده روده و کبد است
.

 

گیلاس‌
تقویت‌ کننده و انرژی‌ زا،تنظیم ‌کننده کبد و مناسب برای رفع یبوست و اشتها ‌آور،دفع‌کننده مواد زائد و سموم ازبدن

توت‌فرنگی‌
در درمان سل ریوی بسیار سودمند است و همچنین در درمان عفونت‌های روده

انار

جلوگیری از تنگی نفس.مناسب برای روده و تصفیه ‌کننده خون

انگور فرنگی‌

موثر در درمان تب‌های عفونی،محرک اشتها و رفع یبوست

شاتوت

تصفیه‌ کننده خون،مناسب برای بیماری‌های کم‌خونی و مشکلات ریوی

فلفل‌قرمز

تحریک قوای هاضمه،مناسب برای خونریزی‌های رحم،رفع فلج،رفع یبوست و بیماری‌‌های روده

 

رنگ نارنجی‌
رنگی جذاب و سر زنده و شاداب،که در نهایت جذابیت و جلب توجه احساس ‌زدگی ایجاد نمی‌کند. سبزیجات و میوه‌های نارنجی رنگ و کلا هر شی نارنجی رنگ در افزایش شیر مادران بسیار موثر است.مواد غذایی نارنجی رنگ بسیار انرژی‌ زا است و محرک مناسبی برای اعصاب و سودمند برای مشکلات تنفسی و ضدسرفه،ضد آسم و سل ریوی هستند و در درمان سنگ کلیه و کیسه صفرا و بیماری‌های معده و روده موثر هستند.

هویج‌
افزایش شیر مادر، مناسب برای درمان اختلالات شدید روده‌ای، بهبود دهنده زخم‌های دستگاه گوارش،رفع‌ کننده یبوست،ضد عفونی‌ کننده روده، تقویت‌ کننده اعصاب و انرژی‌ زا و موثر دربهبود عفونت‌های ریوی.

پرتقال ونارنگی‌
تقویت‌ کننده دستگاه عصبی،عضلات و غدد،مناسب برای رفع اختلالات دستگاه گوارش،کبد و روده‌ها.

زالزالک‌
مناسب برای درمان بیماری‌های روده ورفع کم‌ خونی

رنگ زرد
رنگی شادی‌آفرین، درخشان، زنده و محرک. سبزیجات و میوه‌های زردرنگ معمولا اشتها آور و درعین حال مناسب برای هضم غذا می‌باشند.میوه‌جات و سبزی‌های زرد‌رنگ تصفیه‌ کننده کبد و روده‌ها و کلیه‌هاست. این مواد غذایی در درمان بیماری‌های معده (ورم معده)‌ کیسه صفرا یبوست و فشار خون و همین طور مشکلات ریوی مناسب هستند و در تقویت غدد لنفاوی قلب موثرند و بسیار انرژی‌ زا می‌باشند و محرک اعصاب.

زردآلو
سرشاراز انرژی، موثر در درمان یبوست،کاهش‌دهنده افسردگی و تقویت‌کننده اعصاب.

آناناس‌
تقویت‌کننده روده،نیرو بخش،مناسب برای هضم غذا و موثر در بیماری‌های ریه

به‌
تقویت ‌کننده اعصاب و قلب،موثر در درمان بیماری‌های ریوی و سل.همچنین در درمان ورم معده و روده از این میوه استفاده می‌شود.

گلابی‌
از بین برنده ضعف وبی‌ حالی،تقویت‌ کننده اعصاب،رفع تنبلی روده‌ها،رفع یبوست و بیماری‌های روده‌ای ومعده،موثر در درمان سل ریوی،از بین برنده سنگ کلیه.

آلو
انرژی‌ زا و از بین برنده کم‌ خونی و ضعف وسستی،برطرف‌ کننده یبوست ، محرک اعصاب، مناسب برای کلیه‌ها.

سیب زرد
انرژی‌ ساز،ضد عفونی ‌کننده قوی روده ومناسب برای تقویت روده‌ها و معده، محرک کلیه‌ها و مناسب برای سنگ کلیه و مجاری ادرار،تقویت‌ کننده اعصاب، رفع‌کننده یبوست و اسهال، مناسب برای اختلالات تنفسی.

 







صفحات :
|  <  1  2  3  4  5  >  |